Grupa JEŻYKI

23 Marca 2020

Witamy serdecznie naszych kochanych przedszkolaków. Nawet nie wiecie jak bardzo za Wami tesknimy. Brakuje nam waszych usmiechów i pytań. Niestety nie możemy sie zobaczyć, ale każdy dzień bedziemy dla Was coś przygotowywać...Jeśli macie ochotę wykonujcie zabawy, prace plastyczne, doświadczenia, uczcie sie wierszyków, piosenek itp...Możecie wszytsko wkładać do teczki a kiedy znowu sie spotkamy to nam pokażecie (prace,zdjęcia).  Zachęcamy Was aby ten czas spędzony w domu  był czasem kreatywnym, uczącym wielu nowych rzeczy.  

Pozdrawiamy Was i Waszych Rodziców.

 Pani Ewa i Pani Janka.

Zadanie /środa/ 25.03.2020r.

„Domowe śpiewanie -  piosenki pt. Maszeruje Wiosna”, link do strony z piosenką:

 

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

- Stwórz improwizację ruchową do piosenki
lub- instrumentację  do piosenki wykorzystując nietypowe, „domowe” instrumenty /wg uznania i dostępnych środków/.

Jeśli macie ochotę zachęcam również do wykonania kwiatka z plasteliny lub ciastoliny a zdjęcia waszych prac możecie wysłać na mojego e-maila:

Filmik "Jak zrobić kwiatka z plasteliny" https://www.youtube.com/watch?v=NGIGrpoMSNQ

 

Zadanie /czwartek/ 26.03.2020r.

Wiosenny koncert (D.Kossakowska)

Wiosenka się zbudziła porządek wnet zrobiła

i wszystkie swe zwierzęta na koncert zaprosiła.

Wciąż trele słychać wszędzie, wiosenny koncert będzie.

Kukułka już przygrywa, swym ku, ku wszystkich wzywa.

Kum, kum jej odpowiada, to żaba stara gada.

Ćwir, ćwir wróbelek śpiewa, wygania wszystkich z drzewa.

Wnet muszka przyleciała, bzy, bzy nam wyszeptała.

Kle, kle pan bocian powie: - budowę mam na głowie.

Bąk gruby też tu jest. Jak mówi? Może wiesz?

Bzum, bzum, bzum, bzum, ja lubię robić szum.

I koncert ciągle trwa, bo zawsze ktoś coś ma.

Ku, ku, kle, kle lub bzyk, ćwir, ćwir, kum, kum, do wody myk.

1.Omówienie treści wiersza.

 - Kto zaprosił zwierzęta na koncert?

 - Jakie zwierzęta zaprosiła wiosna na koncert?

2.Wiosenny koncert - ćwiczenia ortofoniczne. Omówienie, jakie dźwięki wydają zwierzęta występujące w wierszu:

 Kukułki, ku - ku,

 Żaby, kum - kum,

 Wróble, ćwir - ćwir,

Muchy, bzy - bzy,

Bociany, kle - kle,

 Bąki, bzum - bzuum

Rodzicu pokaż dziecku ilustrację  i naśladujcie dźwięki. Powtórzcie kilka razy.

    

 

    

  1. Zabawa ruchowa: Dzieci poruszają się wg obrazków pokazywanych przez rodzica, dzieci naśladują bociana stojącego na jednej nodze, skaczącej żabki, latającej muchy, kukułki, bąka, wróbelka.(wg inwencji twórczej dziecka).

 

 

Zadanie /piątek/27.03.2020r.

1.Zachęcam do zobaczenia filmiku o wiośnie i powrotach ptaków

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

2.„Ptaki” - rozwiązywanie zagadek słownych Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak

 Zachęcanie dzieci do wysiłku umysłowego.

  • Jego głos dźwięczy jak dzwonek, a ptaszek ten to ….. (skowronek)
  • Jest czarno-biała i muszki łapie, a gniazdko lepi tuż przy okapie. (jaskółka)
  • Ten ptak, nim żabkę sobie zje, to głośno woła: kle, kle, kle! (bocian)
  • Może powiecie mi, przyjaciele, jakiego ptaszka słyszymy trele? (słowik)

 

  1. Jaskółeczka -praca plastyczna lub karta pracy str 3" Jaskółka i bocian gniazda szukają".

Pod tym linkiem znajdziecie szablon jaskółki: 

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/szablon-jaskolki/

Zachęcam aby dzieci pokolorowały (można te wyciąć z czarnego kartonu), a następnie przykleiły do rolki kontur jaskółki.  Następnie pomóżcie dziecku  przywiązać sznurek. 

Jeśli macie ochotę podzielcie się ze mną waszymi pracami  ewahibner325@gmail.com

Oczywiście bardzo dziękuję za wszystkie zdjęcia i filmiki, które do mnie dotarły cieszę się, że tak wspaniale pracujecie. Czekam też na wszelkie sugestie i uwagi rodziców.

Karty pracy do druku https://podrecznikarnia.pl/nauczyciel/seria-zabawy-z-porami-roku/zabawy-z-porami-roku-karty-pracy-malucha.html

Zródło: Pinterest,Moje dzieci kreatywnie, Podręcznikarnia, YouTube,

Zadanie/poniedziałek/30.03.2020r.

Witam serdecznie w nowym tygodniu . Przez cały weekend otrzymałam od Was mnóstwo wiadomości i oczywiście zdjęć, za które bardzo dziękuję. Cieszę się  korzystacie z naszych propozycji do zabaw.

W tym tygodniu zaczynamy blok tematyczny związany ze Świętami Wielkanocnymi.

1. Rozmowa z dziećmi  na temat świąt:

- Jakie święta się zbliżają?

 - z czym kojarzą się wam Święta Wielkanocne?

 

 Święta Wielkanocne ( Anna Bayer).

 Na jarmarku palmy, dzbanki malowane,

czerwone korale, kosze wyplatane

 i kraszone jajka, drewniane koguty,

słonko jest zmęczone, dzionek ten za krótki.

 Święta Wielkanocne, wesoło gra muzyka.

 Co widziało słonko jeśli chcesz, zapytaj.

Co widziało słonko na wysokim niebie,

jeśli je zapytasz może odpowiedzieć.

Zapowiedzi z dachu, wyścigi furmanek, zabawa w zbijaka,

 mokre oblewanie. Śmieją się chłopaki, śpiewają dziewczyny,

chodzimy po dyngusie, Wielkanoc święcimy.

2. Wyjaśnienie nieznanych pojęć dzieciom: drewniane koguty ,wyścigi furmanek, zabawa w zbijaka,

Zwyczaje i tradycje świąteczne - omówienie  z równoczesną demonstracją zgromadzonych przedmiotów. • Palmowa niedziela, • Malowanie jajek, • Wypiek ciast (baba wielkanocna, mazurek), • Przygotowanie i święcenie koszyczka wielkanocnego, • Świąteczne śniadanie, • Śmigus - dyngus.

Poniżej zamieszczam obrazki, możecie z nich skorzystać omawiając z dzieckiem tradycje.

 

 

3. A teraz zapraszam na zabawy ruchowe z poduszką. Pamiętajmy o bezpieczeństwie naszych maluchów. Zróbmy miejsce, usuńmy wszelkie przedmioty, które mogą zagrażać naszemu dziecku.

http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/03/zabawy-ruchowe-w-domu.html

 Żródło: Moje dzieci kreatywnie, Podręcznikarnia,

 

4. Język angielski

Zapraszam do powtórki nazw ubrań.Możecie zacząć od piosenek, w linku piosenki związane z ubraniami, niektóre z nich śpiewamy w przedszkolu na angielskim.  

https://www.youtube.com/results?search_query=super+simple+songs+clothes  

Później możecie nazywać ubrani, które macie na sobie.

Miłego dnia. Pani Ania 

Zadanie /wtorek/ 31.03.2020r.

Historyjka obrazkowa „Zajączki malują jajka". 

Pokazujemy dziecku 1 obrazek i opowiadamy:



„Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo - taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.”

II obrazek. "Zajączek wiezie pomalowane jajka czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom."



III obrazek. Nagle (odsłaniamy  trzeci obrazek):


-         Kto opowie co dalej się wydarzyło?
-         Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
-         Co odczuwał zajączek?

IV obrazek. Jednak to nie koniec przygody, bo oto (odsłaniamy czwarty obrazek)


-         Co się stało?
-         A co teraz przeżywał zajączek?
-         Czy wiecie, co to jest pisanka?

Każdy obrazek jest odsłaniany po kolej, dzieci opisują obrazki i odpowiadają na zadane pytania.
- dz. odpowiada na zadane pytania, opowiada co dzieje się na przedstawionym obrazku.

  1. Zabawa „Gdzie ukryły się pisanki?”. (Pisanki możemy sami wyciać z kolorowego papieru lub skorzystać z linku https://drive.google.com/file/d/0B3ZsF1sDb-kHWXlubnliclNsYkU/view


Dzieci zamykają oczy. W tym czasie rodzic rozkłada pisanki w różnych miejscach w pokoju. Przy muzyce (Piosenka TUTAJ) dziecko maszeruje i rozglądają się. Podczas przerwy w muzyce biega  i szuka ukrytych sylwet pisanek.

  1. Zabawa dydaktyczna -kolory

Zabawa z klamerkami. Dziecko przypina odpowiednią klamerkę na kolor, w którym jest jajko, bądź gdzie dany kolor występuje na jajku. Materiał do poprania:

https://drive.google.com/file/d/0B3ZsF1sDb-kHWXlubnliclNsYkU/view

Jeśli nie macie w domu drukarki zachęcam do samodzielnego wycięcia i nazywania z dzieckiem kolorów.

 Dla chętnych dodatkowe karty pracy -Wielkanoc http://nauczycichlatac.blogspot.com/2017/03/

 Źródła: blog Naucz ich latać, Podręcznikarnia,

 

Zadanie /środa/ 1.04.2020

  1. Świąteczna piosenka „Kurka i pisanki”-Śpiewające Brzdące (piosenkę będziemy powtarzać cały tydzień)

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

„Kurka i pisanki”

Ajajaj  Ajajaj

1.Pewna mała biała kurka

Ukręciła  pędzel z piórka

Zniosła jaja o poranku

I maluje je na ganku.

Ref: Ajajaj ajaja i pisanki robi z jaj ( 4razy)

Ajajaj ajajaj

  1. Sto kolorów nałożyła

Listeczkami  ozdobiła

Przy tym cieszy się i skacze

Koko-koko głośno gdacze.

Ref. Ajajaj  ajajaj i pisanki…

2. Więcej, mniej, tyle samo - zabawa matematyczna (można wykorzystać sylwety jaj z zadnia wczorajszego  https://drive.google.com/file/d/0B3ZsF1sDb-kHWXlubnliclNsYkU/view  lub samodzielnie wyciąć 12 kolorowych jaj,) . Jeśli nie mamy sylwet jaj możemy użyć nakrętek, makaronu, łyżeczek itp.

 Dziecko otrzymuje jaja . Rodzic kładzie przed sobą jaja, wspólnie przeliczając ich ilość z dzieckiem . Następnie mówi, co dziecko ma wykonać:

 - Połóż przed sobą tyle samo jaj.

- Połóż przed sobą mniej jaj.

- Połóż  przed sobą więcej jaj,

- Połóż 3,4,5 jaj itd…

- Porównaj kto ma więcej jaj …

3. Praca plastyczna” Pisanka” (dla chętnych). Szablon pisanki wypełniamy podartymi kawałkami papieru kolorowego, farbami, kolorowymi taśmami, tym czym macie ochotę. Szablon do pobrania tutaj : https://dzieciakiwdomu.pl/2014/04/jaja-z-szablonu.html

 Zachęcam do przesyłania zdjęć i filmików z realizacji waszych zadań:

Źródła: Blog Dzieciaki w domu, Podręcznikarnia, YouTube,

Zadanie/ czwartek/2.04.2020r.

  1. Przedświąteczne porządki - ćwiczenie logopedyczne, zabawa „Baba w buzi”.

Pewnego dnia baba, która mieszka u każdego w buzi, robiła wielkie świąteczne porządki. Najpierw umyła dokładnie ściany (język przesuwa się w stronę policzków po stronie wewnętrznej). Potem umyła sufit (język przesuwa się do podniebienia). Podłoga też była bardzo brudna, więc umyła ją dokładnie (język na dnie jamy ustnej). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umyła je od zewnątrz, a później od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po ich stronie wewnętrznej). Wreszcie umyła schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Wytrzepała dywany (język wykonuje szybkie ruchy w górę i w dół). Na koniec pootwierała wszystkie okna, by dom przewietrzyć. Do domu wpadł wiatr (dzieci nabierają powietrze nosem i wydmuchują ustami). W tak wysprzątanym domu można już malować wielkanocne pisanki!

  1. Zabawa dydaktyczna łączenie w pary takich samych pisanek. Karta pracy str. 10 Do pobrania: https://podrecznikarnia.pl/images/3-latki/pliki/3-latek_cz3_wiosna_06_www.pdf
  2. Wesołe jajeczka - wspólne wysiewanie rzeżuchy w skorupkach po jajach . Filmik z instrukcją: https://www.youtube.com/watch?v=x4IOeXXKA3I
  3. Zachęcam do powtórzenia piosenki"Kurka i  pisanki" :https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

 

 Źródła: Podręcznikarnia, Bystre Dzieciaki, Zrób to sam kreatywne spędzanie czasu w domu, 

Zadanie/piątek/3.04.2020r.

 

  1. Rodzic czyta wiersz trzymając koguta np. pluszaka (jeśli ma taką możliwość).

 "Pisanki" A.Bayer

Leżą jajka na stoliku, kogut pieje kuku ryku, kuku ryku,

 moje jaja, mazać jajek nie pozwalam!

Z takich jaj mazanych w ciapki

 mogą się wykluwać kaczki,

wróble gęsi i łabędzie,

 lecz kurczaków z nich nie będzie.

Kogut wścieka się i złości,

 już pazury swoje ostrzy,

dziób otwiera bardzo groźnie,

 chyba zaraz kogoś dziobnie.

 Hej, kogucie nastroszony!

To nie jajka twojej żony!

Twoje smacznie śpią w kurniku,

to pisanki, mój złośniku.

 Rozmowa na temat wiersza:

- Kto znosi jajka? /kury, kaczki, gęsie/

- Kto wykluwa się z jajek?/pisklęta/

 - Jak nazywają się dzieci kur - kurczaki, gęsi - gęsięta, kaczek - kaczęta.

 2. Oglądanie obrazków i tworzenie par: Pliki do pobrania (zachęcam aby dzieci samodzielnie spróbowały rozciąć kartę. Pamiętamny o bezpieczeństwie podczas korzystania z nożyczek. 

https://blizejprzedszkola.pl/kazdy-ma-swoja-mame-cz-2-pd,3,8044.html#

https://blizejprzedszkola.pl/kazdy-ma-swoja-mame-cz-2-pd,3,8044.html#

  1. Praca plastyczna dla chętnych: Kurczaczek z kółek.

https://ekodziecko.com/kurczatko-kartka-wielkanocna

 

 Zadanie/poniedziałek/6.04.2020

 Dzień dobry moje przedszkolaki.W tym tygodniu kontynujemy tematykę świąteczną.Dalej bedziemy śpiewać naszą piosenkę "Kurka i pisanki". A może już potraficie ? Oczywiście dziękuję rodzicom za wszytskie nadesłane filmiki i zdjęcia.. Cieszę się, że tak ładnie pracujecie w domu.

  1. Tor przeszkód- zabawa ruchowa. Pamiętamy o zasadach bezpieczeństwa-usuńmy wszystkie przedmioty, które mogą zagrażać dziecku.
  • Wykorzystujemy do tego różne przedmioty, które mamy pod ręką. Mogą to być butelki z wodą ,klocki, poduszki, cokolwiek. Ustawiamy z nich slalom, między którym Maluch biega .
  • A także małe przeszkody, które musi ominąć skokiem (możemy taśmę przykleić w formie drabinki)
  • Następnie przygotowujemy równoważnię, tworząc linię do przejścia (np. z grubego sznurka, szalika, taśmy).
  • Dodatkowo przydaje nam się tunel, przez który Maluch musi się przeczołgać (można zrobić z krzeseł)
  • Na końcu czeka koszyk do którego trzeba wrzucić klocki, piłeczki.

Tor możecie ustawiać dowolnie korzystając z tego co macie w domu. Maluchy uwielbiają taką zabawę.

  1. Praca plastyczna baranek. Głównym symbolem Świąt Wielkanocnych jest Baranek - znak pokory, łagodności, zmartwychwstania. Baranka możemy wykleić popcornem, watą, pomponami, kuleczkami z bibuły (to co macie w domu).

Szablon do pobrania: https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/wielkanocne-szablony-do-druku.html

http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/03/baranek-z-popcornu.html

3. Przypomnijmy sobie jeszcze piosenkę "Kurka i pisanki".

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

Źródło: Dzieciaki w domu, Kreatywnie w domu, Podręcznikarnia, Śpiewające brzdące,

Zadanie /wtorek/ 7.04.2020r.

  1. 1. „Zajączki” - zabawa paluszkowa z jednoczesnym pokazywaniem

Pięć zajączków małych kica na polanie.(pokazujemy całą dłoń)

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? (chowamy jeden palec)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (pokazujemy całą dłoń)

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie? (chowamy dwa palece)

 Pięć zajączków małych kica na polanie. (pokazujemy całą dłoń)

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie? (chowamy trzy palce)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (pokazujemy całą dłoń)

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? (chowamy cztery palce)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (pokazujemy całą dłoń)

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?( (chowamy pięć palców)

Pięć zajączków małych już do mamy kica. (pokazujemy całą dłoń)

Kocha je ogromnie mama zajęczyca. (zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi)

  1. „Wielkanocny spacer” - zabawa naśladowcza . Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic opowiada z wyjaśnieniem jak ma przebiegać zabawa. Dziecko na słowa: spacer, ptak, śmigus - dyngus wykonuje ruchy z jednoczesnym wydawaniem głosu.

„Był piękny słoneczny, świąteczny dzień. Rodzina wybrała się na spacer (dziecko rytmicznie uderza dłońmi w kolana). Nad głowami przeleciał bocian. Jaki piękny ptak - powiedział tata (dziecko kładzie rękę nad oczami, spogląda w różne strony z równoczesnym mówieniem: uuuuu…). Nagle zza rogu wybiegła grupa dzieci i zaczęła oblewać spacerowiczów, krzycząc, śmigus - dyngus (dziecko podnosi ręce w górę, krzycząc: łaaa). Rodzina szybko wróciła ze spaceru, żeby się przebrać”.

2.Zabawa słuchowa. Rodzic  mówi w dowolnej kolejności wyrazy: - Spacer, ptak, śmigus - dyngus - dziecko  musi w odpowiedni sposób reagować pokazując gesty i wydając dźwięki.

Wyrazy mówimy w różnej kolejności i mogą się powtarzać np. - Spacer, śmigus - dyngus, spacer ptak, - Spacer, ptak, ptak, śmigus - dyngus.

3.Zajączek z rolki. Dla chętnych dzieci.

https://mamatosiaczka.blogspot.com/2017/04/zajaczek-z-rolki-po-papierze-toaletowym.html

Źródło: Mama Tosiaczka, Podręcznikarnia,

Zadanie/środa/8.04.2020r.

1.Zabawa poranna pt. „Zajączki się myją” - imitowanie ruchem treści zabawy.

„Zajączek się myje”
Pan zajęcze myje łapki
bo są bardzo, bardzo brudne.
Myje pyszczek, myje szyje,
bo wybiera się z wizytą.
Lecz najdłużej myje uszy
bo ma uszy bardzo dłuuuuugie.
Wodą, mydłem, mydłem woda
najpierw jedno potem drugie.

  1. Zagadki pana zajączka - rozwiązywanie zagadek przy pomocy ilustracji. Rozwijanie logicznego myślenia.

    - Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt.(kartki świąteczne)

    - Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)

    - Może być migdałowa, piaskowa, lukrowana z rodzynkami a każda zapachem kusi. (baba)

    - Przeważnie jest biały i na stole leży.Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)

    - Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)

    -Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

    -Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)

    -Ma długie uszy futerko puszyste Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
  2. Utrwalanie piosenki pt. „Jajko i pisanki”  ze zbioru Śpiewające brzdące. https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
  3. Memo obrazkowe „Wielkanoc”.

Obrazki w parach różnią się od siebie trzema szczegółami, które oczywiście trzeba znaleźć.

 Wydrukuj arkusz gry i rozetnij https://www.mamawdomu.pl/wp-content/uploads/2016/03/memo-wielkanoc.pdf

Zasady gry: Wymieszaj karty i połóż je obrazkiem w dół. Pierwszy gracz odwraca dwie karty. Jeśli pasują do siebie, musi znaleźć trzy różnice, aby otrzymać punkt i prawo do odkrycia kolejnych kart. Jeśli karty nie pasują, odkłada je na miejsce obrazkiem w dół. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej par.

Dziękuję za przesłane  zdjęcia i filmiki i czekam na kolejne 

         Źródło: Mama w domu, Podręcznikarnia, Edux.pl

 Zadanie/czwartek/9.04.2020r.

  1. Zagadki dotykowe - Co jest ukryte w pudelku? Do pudełka wkładamy przedmioty związane z Wielkanocą. Dziecko z zasłoniętymi oczami odgaduje, przez dotyk, co otrzymuje do rąk, np. koszyczek, baranka, zajączka, bazie, serwetkę, itp.

 

  1. Zabawa ruchowa: "Rób to co ja".

Przy dowolnej muzyce, dziecko biega w dowolnych kierunkach. Na przerwę w muzyce - zatrzymuje się i powtarza zaproponowane przez rodzica ruchy, np.: skłony w przód i w tył, skłony boczne, skręty w prawą i lewą stronę, podskoki itp.

  1. Mazurek z masy solnej.

Do tradycji Świąt Wielkanocnych jest wypiekanie ciast zwanych - "Mazurkami".

 "Mazurki"- przywędrowały do nas z kuchni tureckiej. Kunsztownie lukrowane i dekorowane bakaliami,przypominają wyglądem  maleńkie,tureckie dywaniki.

Przepis na masę solną:

1 szklanka wody,

1/2 szklanki soli,

1/2 szklanki wody,

Wyrabiamy z tego ciasto. Tak wyrobione ciasto tj. "masę solną"  układamy na pokrywce po maśle lub papierowym talerzyku. Formujemy kształt: prostokątny, kolisty... (zależy od kształtu pokrywki lub talerzyka). Tak powstałe ciasto ozdabiamy np; (kaszą ,ziarnkami  słonecznika, makaron cukrowymi dekoracjami,migdałami, kuleczkami z plasteliny)...itp .Odstawiamy wykonaną pracę,  masa solna mogła stwardnieć (można też pomalować farbą  plakatową)

http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/04/mazurek-i-babka-wielkanocna-ciasta-z.html

Zachęcam także do skorzystania z edukacyjnej gry multimedialnej https://balonblum.pl/balon-blum-dla-3-4-latkow

Źródła: Boberkowy World, Nowa era, 

 

Zadanie/piątek/10.04.2020r.

  1. Opowiadanie Bajeczka wielkanocna A. Galicy

    Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
    - Jeszcze chwilkę - mruczały wierzbowe Kotki - daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
    A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
    - Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
    Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka - puk-puk i przygrzewało mocno.
    - Stuk-stuk - zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
    Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
    - Najwyższy czas - powiedziało - to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
    Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
    - Już czas, Wielkanoc za pasem - odpowiedziało Słońce - a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
    - Kogo? Kogo? - dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
    - Kogo? Kogo? - popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
    - Kogo? Kogo? - szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
    A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
    - Wstawaj śpioszku - mówiło - baś, baś, już czas, baś, baś.
    A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
    Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
    - Co to? Co to? - pytał Zajączek.
    - Dlaczego tak dzwoni? - piszczał Kurczaczek.
    I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
    - To już święta, święta, święta - szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

    W Wielkanocny poranek
    Dzwoni dzwonkiem Baranek,
    A Kurczątko z Zającem
    Podskakują na łące.
    Wielkanocne Kotki,
    Robiąc miny słodkie,
    Już wyjrzały z pączka,
    Siedzą na gałązkach.
    Kiedy będzie Wielkanoc
    Wierzbę pytają

Rozmowa na temat opowiadania:

  • Co robiło słonko?
  • Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, ... ?
  • Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
  • Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

 2. Od największego do najmniejszego.  https://drive.google.com/file/d/0B3ZsF1sDb-kHanpsN0xVOWV5STA/view

(Rodzicu jeśli nie masz możliwości wydrukowania wytnij samodzielnie).
Dziecko ma za zadanie ułożyć jajka od największego do najmniejszego, albo odwrotnie, Można także przeliczać , porównywać jajka itp..

  1. A teraz moi kochani chciałabym abyście pomogli waszym rodzicom, posprzątać zabawki, posegregować klocki, a może pomóc w kuchni przygotowywać różne potrawy na świąteczny stół. Nawet maluchy wiele potrafią. A wiec do pracy…

Szanowni Rodzice i Kochane Dzieci !!!

Święto Wielkiej Nocy to czas otuchy i nadziei,
czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa i w siłę człowieka.
Życzę, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość,
pokój oraz wzajemną życzliwość.
Wesołych i ciepłych świąt Wielkanocnych!

Życzą Pani Ewa i Pani Janka.

Źródło: Naucz ich latać, Nowa era,

 

W ZWIĄZKU Z WYCZERPANIEM LIMITU DANYCH NA TEJ STRONIE NAUCZANIE ZDALNE OD 14.04.2020 NA STRONIE:

https://ppczyzowice.gorzyce.pl/aktualnosci/index/GRUPA-JEZYKI-/idn:90 

 

do góry