Strona główna/Aktualności/GRUPA ZAJĄCZKI

GRUPA ZAJĄCZKI

2 Maja 2020

Drodzy Rodzice grupy ZAJĄCZKI!     

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną, która zmusiła nas do pozostania w domach - zapraszam do wspólnych działań edukacyjnych. Aby ten czas przerwy był czasem indywidualnego rozwoju każdego dziecka, pracujmy na miarę możliwości psychofizycznych dziecka, poprzez dostosowanie ilości wykonywanych ćwiczeń oraz trudności. Codziennie na stronie będą zamieszczane tematy dnia oraz propozycje zabaw i ćwiczeń. Prace plastyczne, które zostaną wykonane w tym czasie można gromadzić w teczce, a po powrocie do przedszkola wspólnie zobaczymy nasze efekty. 

Zapraszam do kontaktu i dzielenia się zdjęciami z różnych aktywności na adres email:

Nauczanie zdalne od 09.06.2020 na stronie

https://ppczyzowice.gorzyce.pl/aktualnosci/index/GRUPA-ZAJACZKI-/idn:102 

 

kim zostanę w przyszłości - poniedziałek 08.06.2020r

Drodzy Rodzice!

 Przed nami kolejny tydzień zdalnego nauczania. W tym tygodniu tematem są: Zawody. Zachęcam do wspólnego wykonywania zadań, ale także do rozmów z dziećmi na temat pracy jaką Wy wykonujecie. Zapytajcie również o wymarzony zawód Waszych pociech, może już wiedzą co chcą robić w przyszłości.

  1. Zabawa ruchowa „Ślizganie” - leżąc na podłodze (lub na kocyku) wykonujemy ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic - dziecko.
  2. Kim chciałabyś/chciałbyś zostać- swobodna rozmowa.  Na początek zachęcam rodziców do rozmowy z dzieckiem o tym, czym jest praca, co oznacza pracowanie. Następnie dziecko wypowiada się, kim chciałoby zostać w przyszłość, co chciałoby wykonywać. Rodzic też może opowiedzieć, czy jego wymarzona praca się spełniła, czy wykonuje ten zawód, o którym marzył w dzieciństwie.
  3.  „Kim będę w przyszłości”- słuchanie wiersza. Drodzy Rodzice, przeczytajcie dziecku wiersz.
    Cała moja rodzina już mnie pytać zaczyna,
    kim będę w przyszłości.
    Mama chce syna lekarza, tatuś najchętniej piłkarza,
    bo kibicuję „Młodości”.
    Wujek rzekł: - Zostań lotnikiem, w srebrnym mundurze z kordzikiem
    będziesz rodziny ozdobą…
    A ja pójdę drogą marzeń - będę dzielnym marynarzem
    za pan brat ze słoną wodą.

    Rodzic wyjaśnia niezrozumiałe słowa: kibicuje, kordzik, „Młodości”.
    Następnie dziecko odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza:
    - O jakich zawodach była mowa w wierszu?
    - Na czym polega praca w danym zawodzie?
  4. „Rekwizyty do zawodu” -zabawa dydaktyczna, której celem jest rozpoznawanie nazw zawodów. Rodzic pokazuje obrazek, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie osoby (jej zawodu), której potrzebne są dane atrybuty w pracy. Ilustracji nie trzeba drukować, można je pokazać dziecku na telefonie lub komputerze.

   

     

5. Masażyk „Co robią różni ludzie?” - zapraszam Was teraz do wspólnej zabawy  ilustracyjnej w parach. Najpierw rodzic masuje dziecko po plecach wypowiadając poniższy wierszyk, a potem następuje zamiana.

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)

Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach, mogą to być litery)

  1. Kim będę jak dorosnę? - wykonanie pracy plastycznej. Zadaniem dziecka jest narysowanie na kartce swojego wymarzonego zawodu.  Technika pracy jest dowolna. Dzisiaj to Wy decydujecie. Jestem ciekawa czy będę potrafiła odgadnąć po Waszych arcydziełach  „Kim zostaniecie? czekam z niecierpliwością na Wasze prace.
MOJE PRAWA- PIĄTEK 05.06.2020

Drodzy Rodzice, możecie wyjaśnić dzieciom, że są na świecie rzeczy jednakowe dla wszystkich ludzi - są to prawa. Prawa dziecka są spisane w Konwencji Praw Dziecka, a za ich nieprzestrzeganie obowiązują kary. Istnieją również organizacje takie jak UNICEF, które dbają o to, by były one przestrzegane, starają się odkrywać przypadki łamania praw dziecka i wyciągać z nich konsekwencje.

Poniżej znajduje się obrazek, który pomoże przedszkolakom w zapamiętaniu ich praw.

  1. Wiersz „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego - Rodzicu, poproś dziecko, aby podczas słuchania wiersza zwróciło uwagę, jakie prawa dziecka przedstawione są w wierszu.

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je, na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały, prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.

Po przeczytaniu wiersza, zadajemy dziecku pytania:

  • O czym był wiersz?
  • Czy dzieci to też ludzie?
  • Po co nam prawa?
  • Jakie prawa zostały wymienione w wierszu?
  • Czy potrzebne są prawa dla dzieci?
  • Co działoby się gdyby ludzie nie przestrzegali prawa?
  • Co to są obowiązki? A czy Wy macie jakieś obowiązki?

Uświadamiamy dziecku, że oprócz praw istnieją także obowiązki. Każde dziecko ma swoje prawa, ale także obowiązki wobec siebie i innych (np. jeśli mam prawo do szacunku, to mam obowiązek szanować innych). Prawa i obowiązki są po to, by wszystkim lepiej się wspólnie żyło.

  1. Jakie prawa przedstawiają poniższe symbole? Zadaniem dziecka jest nazwanie prawa odczytując jego symbol (serduszko- prawo do miłości, zabawki- prawo do zabawy, książka- prawo do nauki, dom - prawo do mieszkania, rodzina - prawo do spotkań z rodziną).


5. „Tak - Nie” - Rodzic robi dwa koła (np. z szalików). Jedno koło w kolorze zielonym z miną wesołą, a drugie koło czerwone z miną smutną. Następnie rodzic czyta prawa a dziecko ustawia się w kole zielonym, jeżeli zdanie jest prawdziwe, natomiast jeżeli zdanie jest fałszywe ustawia się w kole czerwonym.

  • Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.
  • Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.
  • Mam prawo bawić się z kim chcę.
  • Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
  • Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
  • Mam prawo do kontaktów z mamą i tatą chociaż rodzice nie mieszkają razem.
  • Mam prawo zniszczyć rysunek kolegi, jeżeli mi się nie podoba to co namalował.
  • Mam prawo do zabawy.
  • Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.

6. Zapoznaj się z  literką "U", która jest podobna do Twojego uśmiechu:), napisz swoje imię i sprawdź, czy literka "U" jest w Twoim imieniu ? Ułóż tą lierkę z liści, kwiatów. Czy znasz jakieś słowo na głoskę "U"? Wykonaj zadanie KSIĄŻKA RÓŻOWA s.58

Dziękuję za wspólny tydzień. Teraz  czas na weekend, a czy Ty pamiętasz jeszcze jak nazywały się te dwa dni tygodnia, gdy nie chodziło się do przedszkola?

Jestem tolerancyjny - czwartek 04.06.2020r
  1. Poranna gimnastyka- zabawa ruchowa na powitanie. Dziecko wykonuje czynności,
    o które prosi je rodzic: „Podnieś lewą rękę do góry. Podnieś prawą nogę. Podskocz na lewej nodze”. Kiedy dziecko utrwali strony, rodzic wydaje mu polecenia do chodzenia pod dyktando np.:
  • zrób trzy kroki w przód
  • obróć się w lewo
  • kucnij
  • wstań
  • tupnij prawą nogą
  • zrób trzy kroki w prawo
  • podskocz
  • zrób dwa kroki w tył itp.

2.„Inny”- słuchanie opowiadania A. Widzowskiej. Chciałabym, aby rodzic przeczytał dziecku opadanie. Dziecko uważnie je słucha, gdyż po jego wysłuchaniu czekają pytania.

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.

- To piesek?- zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.

-Tak to mój dog - odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.                                           

Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.

- Nie baw się z nim-szepnęła jej do ucha Kasia- On jest z innego kraju.

- Jest miły - powiedziała Ada. - I ładnie rysuje.                                                                        

Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nich plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go polskich słów.
- To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?

- Fuś… fuś…fuśtajka- próbował wymówić Anuj. Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się że Anuj urodził się w Indiach, a jego imię znaczy ,, młodszy brat”.

- Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz to możesz być moim młodszym braciszkiem- zaproponowała.
Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie chciało wystąpić z nowym kolegom.

- Ja nie będę z nim tańczyć- naburmuszyła się Ola.
- Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju- stwierdził Jaś.
- A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.
- Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! - odezwała się Ada.
Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie i opowiedziała im bajkę o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie inne króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.
- Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne abyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie. Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.
- On jest moim młodszym bratem - powiedziała. - I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku.
Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wierszyka po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami. Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

Rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie opowiadania, rodzic zadaje pytania.
- Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?
- Jak dzieci reagowały na nowego kolegę?
- Jak mógł czuć się Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?
- Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
- Czy wszyscy muszą być tacy sami?

3. Tolerancja - co to takiego?- swobodna rozmowa z dzieckiem. Rodzic wyjaśnia znaczenie tego słowa, tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu i miłości innej osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet, jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda, czy ubiera się inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie  sobie wzajemnie pomagają, troszczą się o siebie i  są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów. Szanowanie drugiego człowieka takim, jakim jest, to właśnie jest tolerancja.

4. Wesoła zabawa z piłką- zabawa ruchowa z elementem rzutu. Rodzic z dzieckiem stoją naprzeciwko siebie i rzucają do siebie piłkę. Kto nie złapie, ten kuca. Jeśli następnym razem osoba kucająca złapie piłkę wstaje, jeśli nie to klęka na jedno kolanko. Jeśli znów nie złapie klęka na dwa kolana. To jest tradycyjna zabawa w „kolanko”.

5. ,,Lustro”- ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości. Dziecko staje przed lustrem (najlepiej, żeby była widoczna cała sylwetka). Rodzic prosi dziecko, aby przyjrzało się i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to że szybko biega, ładnie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd.

6. Najlepsza jest zabawa- wykonanie pracy plastycznej.  Kochane dzieci dzisiaj propozycją pracy plastycznej jest balonowy gniotek. Zapraszam do wykonania. Instrukcja wykonania pracy znajduje się poniżej:

,,Balonowy gniotek"- potrzebne materiały: lejek, balon, mąkę ziemniaczaną, słomka lub wykałaczkę, kawałek wełny, flamastry. Na początku nadmuchujemy balon, aby się rozciągnął, wsypujemy mąkę do balonu, najlepiej robić to przez lejek. Co chwilę poruszamy w środku słomką, aby przesypało się bez zastojów. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę. Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balonu. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę. Wypełniony mąką balon ściągamy z butelki, spuszczamy powoli powietrze związujemy go i zabieramy się za dekorowanie. Na czubku głowy naszego Pana Gniotka przywiązujemy włóczkę (jako włosy) i rysujemy flamastrami buzię. Nasza zabawka jest już gotowa, zobacz na filmie jakie to proste: https://www.youtube.com/watch?v=RKRPemMHg7M

Życzę Wam twórczej i aktywnej pracy. A następnie świetnej zabawy Waszymi wykonanymi arcydziełami. Pozdrawiam serdecznie:) 

Wykonaj zadania KSIĄŻKA FIOLETOWA s. 56-57

RELIGIA 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Drogie dzieci,
Już niedługo wielka uroczystość. W Boże Ciało zapraszamy Pana Jezusa, aby był z nami tam, gdzie mieszkamy i żyjemy.
https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w
Dużo radości życzę na każdy dzień.

Pozdrawiam M. Adamik

mój przyjaciel - środa 03.06.2020r

Czy pamiętasz ile mamy dni tygodnia? Policz na paluszkach (możesz śpiewać): poniedziałek, wtorek.... (Tak mamy 7 dni tygodnia). Wczoraj był wtorek, to dzisiaj mamy...? (środę)  A co będzie jutro? (czwartek)

  1.  „Mój przyjaciel”- słuchanie wiersza A. Frączek czytanego przez rodzica.

Mój przyjaciel daję słowo,
jest osobą wyjątkową!

Umie robić zamki z piasku,
po podwórku biega w kasku.
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak.

Czasem bywa też piratem,
co na statku ma armatę.
Raz rycerską nosi zbroję,
innym razem jest kowbojem.

Kiedy się spotkamy w parku,
to podzieli się koparką.
I pożyczy mi łopatkę
lub wiaderko w żółtą kratkę.

Bardzo lubi mleczne krówki,
i czerwone ciężarówki.
Piłkę nożną kopie w błocie,
z kotem ściga się po płocie.

A w kieszonce od spódniczki,
trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową

Po wysłuchaniu wiersza dziecko udziela odpowiedzi na temat przyjaciół i przyjaźni.
Rodzic pyta:

- kogo możemy nazwać przyjacielem?
- jaki powinien być przyjaciel?
- w jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?

  1. „Wzajemna pomoc” (rodzic lub rodzeństwo)- zabawa ruchowa. Dziecko spaceruje po pokoju można włączyć muzykę (piosenka z pn/wt). Na hasło „Pomoc” zatrzymuje się, a następnie wykonuje polecenia:

- na chodniku jest ślisko, pomóż koledze,
- pada deszcz, weź kolegę pod parasol,
- idziemy uśmiechając się do siebie.

  1. Jestem małym sportowcem- zabawy ruchowe.
  • Samochody (potrzebne materiały: dwie kartki czerwona i zielona)- dziecko wyobraża sobie, że jest kierowcą i w rękach trzyma kierownicę samochodu. Kiedy rodzic podniesie do góry kartkę w kolorze zielony, porusza się w różnych kierunkach; kiedy trzyma kartkę czerwoną - zatrzymuje się.
  • Skłony w przód (potrzebne materiały: piłeczki) - dziecko z rodzicem lub rodzeństwem stają tyłem, w rozkroku, w niewielkiej odległości do siebie. Zamieniają się piłeczkami, podając je sobie w skłonie, między nogami, potem podają sobie piłeczki nad głowami. Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci starają się nie uginać nóg w kolanach.
  • Na jednej nodze (potrzebne materiały: mała poduszka lub pluszak) - dziecko staje na jednej nodze, drugą ugina i kładzie na niej poduszeczkę lub pluszaka. Wytrzymuje, licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonuje na drugiej nodze.
  • Skoki (potrzebne materiały: kilka pluszaków)- dziecko układa pluszaki na ziemi, równo jeden za drugim, w odległości kroku. Skacze jak pajacyk, wykonując nad każdym pluszakiem rozkrok, a za pluszakiem - odskok. Ćwiczenie wykonuje wolno.
  1. Mój przyjaciel - Pomyśl, kto jest Twoim najlepszym przyjacielem? Jak ma na imię? I co lubisz z nim robić? Może to ktoś z grupy Zajączki? A może jest to mama, tata, babcia, dziadek, kuzyn? Zrób niespodziankę Twojemu przyjacielowi - przygotuj dla niego prezent (możesz wymyśleć sam, albo skorzystaj z podpowiedzi - link poniżej). Podczas spaceru możesz zostawić prezent pod drzwiami -podpisz się. Twój przyjaciel z pewnością się ucieszy, choć długo się nie wiedzieliście, to będzie wiedział, że nadal o nim pamiętasz.
    https://www.youtube.com/watch?v=BsPq7AWQq7
  1. Moje ulubione zabawki -zabawa doskonaląca pamięć i spostrzegawczość. Do tej zabawy potrzebne będą Wam Wasze zabawki. Wybierzcie swoje ulubione i te mniej, każda zabawka chce, aby się nią dziecko bawiło. Rozłóżcie je na dywanie w pokoju. Rodzic i dziecko siadają wspólnie na dywanie, dziecko zamyka oczy i obraca się tyłem do rodzica. W tym czasie rodzic chowa jedną zabawkę, zadaniem dziecka jest podanie, która zabawka znikła. Dla utrudnienia chowamy kilka zabawek.
  2. O której zabawce myślę? -zabawa doskonaląca umiejętność opisywania przedmiotów, budowania pełnych zdań. Na dywanie są rozłożone te same zabawki, które były w poprzedniej zabawie. Dziecko przygląda się jednej zabawce, nie zabiera jej do ręki, opisuje jej wygląd mówi: Zabawka, o której myślę jest duża/mała, ma niebieski kolor….. Rodzic stara się odgadnąć, która to zabawka.

Wykonaj zadania - KSIĄŻKA FIOLETOWA s. 55, 58

Wszystkie dzieci nasze są - wtorek 02.06.2020r

Wczoraj było ważne Święto - Międzynarodowy Dzień Dziecka. Mam nadzieję, że ten dzień był dla Ciebie bardzo miły. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o dzieciach, o Waszych prawach i obowiązkach, o waszych rówieśnikach, którzy mieszkają na całym świecie. Wczoraj rozpoczął się nowy miesiąc - czerwiec - który to z kolei miesiąc? Policz: styczeń, luty…. Tak, to szósty miesiąc. W tym miesiącu będziemy również witać nową porę roku... ale do tego jeszcze wrócimy.

  1. „Pokaż proszę”- na dobry początek dnia chciałabym się z Tobą  przywitać. Rodzic z dzieckiem stoją naprzeciwko siebie. Rodzic czyta rymowankę, a dziecko pokazuje i robi to o czym mówi rodzic:

Pokaż proszę, gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę,
tupnij nogą,
kiwnij głową „tak” lub „nie”
klaśnij w ręce,
skocz do góry,
i uśmiechnij się!

  1. Jak myślisz? - Rodzic zadaje pytania, a dziecko swobodnie odpowiada.
  • Co to znaczy „być dzieckiem”?
  • Czy cieszysz się, że  jesteś dzieckiem? Dlaczego tak/nie?
  • Jak myślisz, po co obchodzimy takie święta jak Dzień Dziecka, Dzień Mamy, Dzień Taty?
  1. Jesteśmy dziećmi- słuchanie wiersza. Rodzic czyta utwór, zadaniem dziecka jest uważne słuchanie.

Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Rozmowa z dzieckiem, rodzic zadaje pytania:

− Czego pragnie każde dziecko?

− Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?

− Czy dzieci innych ras, mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od nas?

  1. Dzieci z różnych stron świata- Obejrzyj bajkę edukacyjną https://youtu.be/MtafvcdDOGg Spróbuj zapamiętać kilka informacji. 
  • Czy wszystkie dzieci wglądały tak samo?
  • Czym różniły się dzieci?
  • Czy wszystkie dzieci, które widziałeś mieszkały w Polsce?
  • Jak myślisz, czy każde dziecko powinno mieć takie sama prawa? Np. do miłości, do opieki, do rodziców?
  1. Magiczne doświadczenia- wykonanie eksperymentów przy pomocy balonu:
  • „Czy powietrze można poczuć?” - dziecko obserwuje jak rodzic wypuszcza powietrze z balonu na leżące na dywanie bibułki. Można też wypuszczać powietrze na dłonie dziecka;
  • „Czy powietrze można usłyszeć?” - rodzic wypuszcza z balonu powietrze ściskając jego szyjkę tak, aby powstał dźwięk.
  • „Czy powietrze można zobaczyć?” - do tego eksperymentu potrzebna będzie butelka z wodą słomka i balon. Rodzic zakłada szyjkę napompowanego balonu na słomkę do napoju (cały czas trzymając szyjkę, aby nie uszło powietrze) i włada ją do słoika z wodą. Następnie puszcza szyjkę balonu tak, aby powietrze dostało się do wody tworząc pęcherzyki.

Dzięki tym doświadczeniom dziecko przekonało się, że chociaż powietrze nie ma koloru, zapachu, nie można go dotknąć - ono istnieje.

  1. „Cyferkowy taniec” - zabawa ruchowo-dydaktyczna - do zabawy dziecko będzie potrzebowało kawałek wstążki, włóczki, z której będzie układało cyfry. Dziecko swobodne porusza się do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o  Na przerwę w muzyce, rodzic wypowiada nazwę cyfry - jeżeli jest taka potrzeba pokazuje kartonik z cyfrą. Dziecko układa kształt cyfry ze wstążek/włóczki. Gdy ułoży cyfrę, rodzic sprawdza, jeśli jest poprawna dziecko podnosi wstążkę i wraca do poruszania się dalej. Muzyka zatrzymywana jest kilkakrotnie.
    Wykonaj zadania KSIĄŻKA FIOLETOWA s. 53-54.
do góry