Strona główna/Aktualności/GRUPA WIEWIÓRKI

GRUPA WIEWIÓRKI

8 Maja 2020

   PIĄTEK  12.06.2020r.

„Miejsca letniego wypoczynku”

  1. Jak Ci minął wolny dzień? Dobrze się bawiłeś/aś ? Ciasto z truskawkami smakowało?                                            
  2. Zacznijmy dzisiaj od ćwiczeń oddechowych- „Drzemka na łące”. Zaproś do zabawy Rodzica lub rodzeństwo. Połóż się na plecach na podłodze, wycisz się, uspokój, połóż delikatnie dłonie na brzuchu. Teraz wykonaj powolny wdech -równocześnie nosem i ustami-tak aby poczuć unoszące się dłonie. Następnie wykonaj powolny wydech ustami starając się wyczuć jak dłonie się obniżają. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
  3. „Zabawa w echo”- powtórz za Rodzicem zdania z odpowiednim natężeniem głosu: cicho, umiarkowanym głosem, głośno, jak robot

Nadchodzą wakacje.  Wędrujemy górskim szlakiem.  Kąpiemy się w morzu. Pływamy kajakiem.

  1. Posłuchaj piosenki i zatańcz do niej   https://www.youtube.com/watch?v=3jqBO3x6Kxs                                Odpowiedz na pytania: Jak wyglądało lato w piosence? Gdzie zaprasza nas lato? Co lato lubi jeść?
  2. Otwórz karty pracy na stronie 78 i wykonaj zadanie-przyjrzyj się obrazkom, przeczytaj wyrazy i połącz dzieci z odpowiednim miejscem ich wypoczynku wakacyjnego. Rysuj po śladzie nie odrywając ręki od kartki. Pamiętaj przykładasz ołówek w miejscu czerwonej kropki i rysujesz jak wskazuje strzałka.
  3. Wyjdź na podwórko i w piaskownicy zbuduj zamek z piasku. W razie niepogody zrób zamek z plasteliny lub ciastoliny.

      Życzę Tobie i Twojej Rodzinie pięknego dnia.

P.S. Przygotuj na przyszły tydzień 2 rolki po papierze toaletowym, tasiemkę, wstążkę lub sznurek

 

ŚRODA 10.06.2020r.

„Miejsca letniego wypoczynku”

  1. Przypomnij sobie piosenkę o lecie, poruszaj się rytmicznie, zaśpiewaj refren   „Lato, lato, lato, lato baw się z nami, lato, lato, lato bądźmy kolegami, lato, lato, lato, lato z przygodami , obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami”            https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
  2. Przyjrzyj się ilustracji, powiedz co widzisz. Odpowiedz na pytania: Gdzie wyjechały dzieci? Ile jest dzieci na ilustracji? Ile jest dziewczynek? Jakie mają zabawki? Ile ptaków lata? Ile kokosów jest na palmie? Po której stronie ilustracji znajduje się palma, a po której stoi chłopczyk?

                                          

  1. Podziel wyrazy na sylaby i głoski: morze, góry, łopatka, materac, klapki, krem, kapelusz, plecak
  2. Wykonaj zadania w kartach pracy na stronie 76 i 77.
  3. Idź z mamą na spacer, kupcie truskawki i przygotujcie koktajl, galaretkę z truskawkami lub ciasto - jutro wolny dzień od zajęć.
  4. Na swoim podwórku znajdź patyk i porysuj nim po ziemi - możesz napisać swoje imię

    Kamil już zaplanował wakacje a Ty?

  WTOREK 9.06.2020r.

  1. Na początek dzisiejszego dnia weź piłkę i przygotuj się do ćwiczeń.

 https://www.youtube.com/watch?v=vTlXa2slW2k

  1. Posłuchaj treści wiersza L. Łącz „Letnie wakacje” i odpowiedz na pytania: o jakiej porze roku dzieci wyjeżdżają na wakacje?, gdzie można wyjechać na wakacje? 

„Kiedy są wakacje i nie pada deszcz, możesz gdzieś wyjechać jeśli tylko chcesz. Kiedy są wakacje - morze, góry, las, gdzie tylko znajdziesz, miło spędzisz czas. Latem złociste promienie słońca padają na ziemię,                        Popatrz - rozwiały się chmury, baw się i nie bądź ponury.  Morze, muszelki, piasek, góry lub łąka za lasem          Warmia, czekają jeziora, lato - już wyjechać pora.”       

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 74 , przyjrzyj się uważnie mapie, czy poznajesz czego to mapa?- tak, to mapa Polski. Przypomnij sobie symbole polski (flaga, godło, hymn) Powiedz jak nazywa się  stolica Polski, morze, góry i najdłuższe rzeki. 6-latku przeczytaj (5-latku poproś o przeczytanie tekstu lub spróbuj samodzielnie), gdzie dzieci jadą na wakacje?  Wskaż te miasta na mapie.
  2. Wykonaj ćwiczenie na stronie 75 oraz szlaczki na obydwóch stronach

ZADANIE POPOŁUDNIOWE

Jeśli masz ochotę wykonaj rysunek (kredkami, farbami, pastelami), gdzie chciałbyś pojechać na wakacje (góry, morze, jeziora…) - czekam na zdjęcia:)

Miłego wtorku!!!

                                                                                                                 Brawo, brawo Tatiana i Amelia!!!. Uśmiechnięte słoneczko i zaraz dzień jest piękniejszy :)

PONIEDZIAŁEK 8.06.2020r.

 „Lato tuż, tuż”

  1. Posłuchaj piosenki, poruszaj się rytmicznie, powiedz o czym jest piosnka. Naucz się refrenu „Lato, lato, lato, lato baw się z nami, lato, lato, lato bądźmy kolegami, lato, lato, lato, lato z przygodami , obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami”     https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
  2. Piosenka jest o tematyce letniej, ponieważ zbliża się pora roku -lato. Pomyśl i powiedz, z czym kojarzy się lato: ubiór - wymień części garderoby i obuwia letniego, zabawy na podwórku, chłodne napoje i przysmaki. Wymień wszystkie pory roku. Ile ich jest? Przypomnij sobie dni tygodnia, z pomocą Rodzica wymień  nazwy miesięcy w roku.
  3. Przeczytaj jeszcze raz rozwiązanie krzyżówki na stronie 73 w kartach pracy, którą rozwiązałeś\aś w piątek. Powiedz, gdzie można pojechać na wakacje i co można na nich robić?
  4. Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze:

„Podróż samochodem”- naśladuj jazdę samochodem po pokoju omijając różne przeszkody, które w nim napotkasz

„ Samolot” - naśladuj startujący samolot i pobiegaj z rozprostowanymi ramionami, naśladując lot samolotem, po chwili „wyląduj”.

„ Pociąg” - zaśpiewaj piosenkę „ jedzie pociąg z daleka” - i naśladuj jazdę pociągiem, zabierz do pociągu jakiegoś pasażera

„Spływ kajakiem”- usiądź na podłodze z Rodzicem (rodzeństwem) naprzeciwko siebie, tak, aby stopy się stykały, podajcie sobie ręce i pochylaj się raz do przodu, raz tyłu.

„ Na szlaku” - maszeruj cicho, wdychaj powietrze nosem, jednocześnie unosząc ramiona. Wydychaj powietrze ustami, opuszczając ramiona

  1. „ Słońce”- wykonaj słońce z materiałów, które masz w domu i w dowolny sposób. Umieść gotowe słonko w swoim pokoju, by zawsze Ci „świeciło” i przypominało o nadchodzącym lecie i pięknych dniach. Każdego dnia - uśmiechnij się do niego!

Oto kilka propozycji:

                       

  1. Wyjdź na podwórko, ubierz się stosownie do pogody. Pospaceruj pomiędzy kałużami, jak masz kalosze a Rodzic pozwoli to poskacz po kałużach.                                                                                                                                     Zasłużyłeś\aś na relaks.    Miłego poniedziałku!!!

PIĄTEK   5.06.2020 

„ Zabawy matematyczne”

1.”Mierzymy”- weź sznurek, wstążkę lub sznurówkę i zmierz wysokość stołu, szafki (komody), niskiego stolika. Policz ile razy musisz przyłożyć sznurek, żeby zmierzyć wysokość. Czy wszystkie meble mają taką sama wysokość?

  1. Otwórz książką na str.70 nazwij rzeczy przedstawione na obrazku, teraz policz kule i koła. Cym one się różnią?   Podziel na głoski wyrazy: globus, kulka, zegar, lupa.  Na str. 71 policz czerwone i zielone kratki, odszukaj wśród naklejek litery umieszczone obok kratek, naklej je w odpowiednie miejsce a dowiesz się czym lubi się bawić Ada i Olek.  Na dole strony zrób szlaczek.
  2. Posłuchaj piosenki, zaproś do zabawy Rodzica, rodzeństwo i razem zatańczcie           https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
  3. Weź kredki, otwórz książkę na str.72 i pokoloruj koła po prawej stronie kartki wg podanego wzoru, rysuj po śladzie drogę samochodu.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Potrenuj jazdę na rowerze lub hulajnodze ,pobaw się w ogrodzie, narysuj obrazek.

 Pamiętaj baw się bezpiecznie!!! 

Rozwiąż krzyżówkę na str.73 . Przyklej literki lub sam/a spróbuj je napisać.

Miłego dnia

 

CZWARTEK   4.06.2020

„Przyjaciel dobry na wszystko”

Witaj!

Obejrzyj bajkę  Kubusiowe opowieści           https://www.youtube.com/watch?v=12noA3Z8-Zw

1.Usiądź wygodnie i otwórz książkę na str. 68 poproś Rodzica o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej „Mój przyjaciel”. Odpowiedz na pytania: Kto to jest przyjaciel? Czy masz swojego przyjaciela/przyjaciółkę? Czy przyjaciel zdradza wasze tajemnice? Czy przyjaciel musi być tylko jeden? Co lubisz robić ze swoim przyjacielem/przyjaciółką? Opisz swojego przyjaciela/przyjaciółkę- spróbuj go/ją narysować na str. 69, dokończ rysować  szlaczki.

2.Posłuchaj piosenek, poskacz do nich, spróbuj zaśpiewać refren

  https://www.youtube.com/watch?v=E4tI_GwuGts   

Zostań dziś moją przyjaciółką, czeka nas nowych przygód wiele

Jeśli chcesz spełniać swe marzenia, zostań dziś moją przyjaciółką

Bawmy się to fantazji czar, woła nas wielkiej mody świat

Spełnią się wszystkie nasze sny, Twoją chce przyjaciółką być.

https://www.youtube.com/watch?v=K7i5YGNN4v8

3.Przyjrzyj się obrazkom na stronie 66  opisz zachowanie dzieci,  pokoloruj na zielono kwadracik przy obrazkach, na których dzieci odpowiednio się zachowują, policz literki w wyrazach napisz ich liczbę, na str. 67 rysuj po śladach.

 ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE 

 Przyjrzyj się uważnie obrazkowi i zapamiętaj 3 ćwiczenia. Teraz wyjdź na podwórko i  wykonaj je. Pobaw się w ogrodzie. Pamiętaj bądź ostrożny/a.!

                      

Udanego dnia!!

      Pięknie Karolinko :)

RELIGIA W NASZEJ GRUPIE

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

 Drogie dzieci

Już niedługo wielka uroczystość . W Boże Ciało zapraszamy Pana Jezusa, aby był z nami tam, gdzie mieszkamy
i żyjemy.

https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

Dużo radości życzę na każdy dzień.

Pozdrawiam M. Adamik

ŚRODA 3.06.2020r.

 „Jesteśmy tolerancyjni”   

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 62 i opowiedz historyjkę obrazkową , pomyśl i wypowiedz się na temat zachowania Olka.
  2. Porozmawiamy o niepełnosprawności. Porozmawiamy na temat osób niewidomych, niesłyszących oraz osób z różnymi innymi trudnościami. Na początek zapraszam do  zabawy:

„ Przewodnik” - zaproś do zabawy mamę, tatę lub rodzeństwo. Jedno z Was zamyka oczy - jest niewidome. Druga osoba jest przewodnikiem, który stara się wskazać swojemu partnerowi odpowiednią drogę i dba o jego bezpieczeństwo, czyli o to, aby podczas spaceru nie zderzył się z jakimś przedmiotem lub inną osobą. Następnie zamieńcie się rolami.

„ Kto stoi przed tobą?” - razem z towarzyszami zabawy pobaw się w rozpoznawanie innych osób za pomocą dotyku. Wybierz jedną osobę, która staje na środku i zamyka oczy. Następnie wyznacz drugą osobę, która staje przed nią. Zadaniem osoby z zamkniętymi oczami jest odgadnięcie za pomocą dotyku, kto przed nim stoi.

„ Nie widzę „- poproście Rodzica, aby zasłonił Ci oczy apaszką. Następnie Rodzic chowa np. duży klocek, który za chwilę będziesz musiał znaleźć. Za pierwszym razem spróbuj szukać bez pomocy Rodzica, a za drugim razem Rodzic jest przewodnikiem i kieruje Cię słowami: na prawo, na lewo, do przodu, do tyłu i stara się doprowadzić Cię do schowanego klocka. Teraz zamieńcie się rolami.

Odpowiedz na pytania: - Jak się czułeś w roli osoby niewidomej? - Jak się czułeś w roli przewodnika? - Jakie trudności napotykają niewidomi podczas codziennych czynności? - Jak się czują np. na ulicy? - Jak możemy pomóc takim osobom? - Czy Ty starasz się być koleżeński? Postaraj się przypomnieć sobie o innych osobach z otoczenia, które potrzebują pomocy i opowiedz o nich.

  1. Spróbuj odpowiedzieć, co według Ciebie oznacza niepełnosprawność? Następnie wysłuchaj, co na ten temat wiedzą i mówią inne dzieci. Zobacz filmik https://www.youtube.com/watch?v=_xy3rQ1Kqvk&t=20s
  2. Spróbuj odpowiedzieć jak byś zareagował w podobnej sytuacji.                                                                              Chłopcu siedzącemu na wózku inwalidzkim wypadła z ręki zabawka. Co robisz?                                            Dziewczynka, która nie widzi (ma chore oczy) wybiera się na spacer i potrzebuje takiej samej pary skarpet. Co robisz?                                                                                                                                                                                                Chłopiec, który ma rękę w gipsie potrzebuje zapiąć sweter. Co robisz?                                                                      Bawisz się z kolegami piłką na placu zabaw. Przyjeżdża chłopiec na wózku inwalidzkim, który też chce się pobawić piłką. Co robisz?

Kochane dzieci, wśród osób niepełnosprawnych jest bardzo wiele dzieci, które pragną bawić się i śmiać tak samo jak zdrowe dzieci. Nie wszyscy jesteśmy doskonali, każdy czegoś nie potrafi, czegoś nie może, ale w zamian ma jakąś umiejętność, której nie mają inni. Stąd też wszyscy jesteśmy wyjątkowi i wspólnie możemy wiele osiągnąć.

                                             

  1. Dokończ rysowanie kół rowerowych oraz domina
  2. Pobaw się na podwórku, zasłużyłeś\aś na zabawę
  3.  Zobacz filmik o Twoich prawach    https://www.youtube.com/watch?v=WmunY49FGm0

      Pięknego dnia!!

  Brawo Tatianko!

Drodzy Rodzice!  

W środę 03.06.2020r od godziny 12.00 do  16.00 będzie możliwość odebrania rzeczy  z szatni.

Prosimy o zachowanie wszelkich zasad bezpieczeństwa. 

 

WTOREK 2.06.2020r.

1.Myślę, że wczorajszy dzień był udany i pełen niespodzianek. Zapewne świetnie się bawiłeś\aś. Czas spędzony na zabawie jest ciekawy i pouczający. A teraz czas na zabawę z książką. Otwórz kartę pracy na stronie 60, zobacz zdjęcia i powiedz, jak bawią się dzieci na różnych kontynentach. Czy Ty  też znasz te zabawy? Jaką zabawę Ty najbardziej lubisz? Jaką zabawkę? Czy dzieci są szczęśliwe, czy smutne podczas zabawy, dlaczego?

  1. Jeżeli masz w domu globus, poproś Rodzica, by pokazał Ci, gdzie znajdują się dane kontynenty na kuli ziemskiej. 6-latku przeczytaj tekst na stronie 61.
  2. Napisz po śladzie nazwy kontynentów. Odszukaj w naklejkach litery i ułóż imiona dzieci na stronie 58. Dokończ szlaczki.
  3. Zobacz film o dzieciach z masajskiej wioski.  https://www.youtube.com/watch?v=1fUTYvbn8F0                   https://www.youtube.com/watch?v=yUPVaFEWas4       
  4. Pobaw się piłką na podwórku.

ZADANIE POPOŁUDNIOWE

 Z literek, które masz w pudełku ułóż  imiona Twoich koleżanek i kolegów, np. KAROL, MARTA , KAROLINA, LAURA… Ciekawe, ile ułożysz?  Zrób zdjęcie i przyślij do mnie.

Wspaniałego dnia!

 

1 CZERWIEC MIĘDZYNARODOWY  DZIEŃ DZIECKA

Wita Cię czerwcowy ranek, tyle dzisiaj niespodzianek, tyle przygód czeka Cię.

Pierwszy czerwca-wstawać czas!

Dzisiaj święto wszystkich dzieci- to szczególny dla nas dzień.

Wszyscy śmieją się od rana, nawet mrówka roześmiana.

Czar zabawy dziś panuje i beztroska tu króluje.

Ach! Jak ptaszki dziś śpiewają, tak życzenia Ci składają.

Życzę Ci wiele radości, zawsze uśmiechniętej buzi, wspaniałych zabaw, niezapomnianych przygód, miłości bliskich i fajnych niespodzianek.

Dzisiaj dzień zabaw, śmiechu i radości.

                     

                     

Miłego i radosnego dnia!!!

Z okazji Dnia Dziecka zapraszam Cię do obejrzenia przedstawienia teatralnego online o godz. 10.00 pt. "Ja, Maluch i morze."

http://facebook.com/events/s/dzien-dziecka-z-teatrem-baj/1113013842425182/?ti=wa 

 

          Kasia przygotowała z Mamą niedzielne śniadanie dla rodziny.

 

PIĄTEK  29.05.2020.  „NIBY TACY SAMI A JEDNAK INNI”

„Dzieci z różnych stron świata ”

Kochani zbliża się święto, które cały świat obchodzi w tym samym czasie -to Międzynarodowy Dzień Dziecka.

Dlatego dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, czy wszystkie dzieci na całym świecie są takie same?

                                                  

1.Zobacz film   Dzieci Świata       https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0                               

I jak podobał Ci się film?  Odpowiedz na pytania: Czy wszystkie dzieci są takie same? Czym się różnią?  Kto mieszka w igloo?  Kto nosi spódnice z trawy? A kto pióropusz?                   

Pięknie, brawo uważnie oglądałeś/aś.

  1. Powiedz proszę, co lubisz robić? W jaką zabawę najbardziej lubisz się bawić? Jaka jest Twoja ulubiona zabawka? A teraz pomyśl i powiedz, co masz wspólnego z dziećmi z filmu? Już wiesz? Oczywiście! Wszystkie dzieci bardzo lubią się bawić, kochają biegać po ogrodach, pustyni, czy śniegu. Lubią się śmiać, robić psikusy, maja swoje ukochane zwierzątko-psa, kota lub papugę i bardzo kochają swoich Rodziców.
  2. Posłuchaj piosenki   https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4 zaśpiewaj, zatańcz, poskacz z Mamą, spróbuj zaśpiewać refren.

Na str.56 narysuj swój portret, ozdób ramkę, napisz swoje imiona i nazwisko, dokończ szlaczek.  Jeśli masz jeszcze ochotę na pracę to zrób zadania na str. 58-59.

  1. Wyjdź na podwórko i pobaw się w ulubione zabawy .

Życzę miłego dnia.

Rodzicu pamiętaj dziecko  nie musi robić wszystkiego od razu, rozłóż zadania w czasie.

 

      Amelka jej zabawy i Rodzina.

CZWARTEK  28.05.2020 

„Niespodzianka dla mamy”

1.Czas na czwartkową  gimnastykę (w domu lub na podwórku)- zabierz maskotkę

- spaceruj z maskotką ,biegnij z maskotką

- połóż maskotkę na prawym ramieniu, na głowie, na wyprostowanej dłoni, na ugiętym prawym kolanie , a teraz na lewym- policz do 5

- połóż maskotkę na głowie i pochyl głowę- spróbuj złapać maskotkę gdy spada do ręki

- podrzucaj maskotką do góry i spróbuj złapać (uważaj na lampę)

- porzucaj  maskotką  do Rodzica lub rodzeństwa

-zrób 10 przysiadów i 5 skłonów

- poskacz pajacyka

2.Znasz już wszystkie literki spróbuj przeczytać z Rodzicem tekst na stronie 55 . Odpowiedz na pytania: Komu Ada i Olek chcieli zrobić niespodziankę? Kto miał im pomóc? Co wymyśliły dzieci? Jak myślisz, co powiedziała mama?

Weź zieloną książkę usiądź i  opowiedz Mamie, która wygodnie siedzi na tapczanie, historyjkę obrazkową ze strony 78-81.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

 Potrenuj jazdę na rowerze lub hulajnodze, pobaw się w ogrodzie. 

 Pamiętaj baw się bezpiecznie!!! 

Miłego dnia :)

 Milena Kubik i jej prezenty dla Mamy.  Brawo.

ŚRODA 27.05.2020r.

Witam.

Myślę, że wczoraj miałeś\aś fajny dzień  spędzony z mamą i nie zapomniałeś\aś jej za wszystko podziękować i złożyć życzenia. Dziś kontynuujemy zagadnienia dotyczące rodziny.

1.Posłuchaj piosenki    https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

Popatrz za okno i opisz jaka dziś pogoda. Podaj propozycje, co można robić w taką pogodę?

  1. Usiądź wygodnie i pooglądaj albumy z Waszymi rodzinnymi zdjęciami. Przypomnij sobie, kiedy były robione i gdzie? Wymień osoby na fotografii (określając stopień pokrewieństwa, np.: siostra wujek, babcia). Jak oglądacie wspólnie zdjęcia - to poproś Rodzica o zrobienie teraz zdjęcia, które będzie pamiątką.
  2. Zabawa słowna „ Przeciwieństwa”- podaj słowo przeciwne do podanych

pracowity/a - ……..(leniwy/a)

wesoły/a - …….

silny/a - ……..

dobry/a - ….

ładny/a - …

wysoki/a - ….

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 46 i 47 i spróbuj połączyć opis postaci z odpowiednim zdjęciem. Dokończ szlaczek. Wykonaj również zadania na stronie 48 i 49.

Wiem, że świetnie dasz sobie radę, bo jesteś mądrym dzieckiem.

 ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Jeśli masz ochotę wyciągnij z teczki kartę H i zrób drzewo genealogiczne.  Na dole (przy korzeniach) narysuj lub przyklej zdjęcia Twoich dziadków, następnie rodziców, Ciebie i Twojego rodzeństwa.

Powodzenia na dziś!!!

Przypominam mojego emaila       Pochwalcie się swoimi pracami, tym jak spędzacie czas w domu i szaleństwami na podwórku.

 Prace Kamila. Piękne serca dla Mamy.

WTOREK 26.05.2020r.   „DZIEŃ MAMY”

Myślę, że życzenia i prezenty już wręczyłaś\eś swojej kochanej Mamie.                                     

 Ja też składam najserdeczniejsze życzenia wszystkim Mamusiom - przede wszystkim zdrowia, uśmiechu na twarzy, który ogrzewa każde dziecko. Dużo sił i codziennej radości w pokonywaniu rodzicielskich obowiązków dnia codziennego.   

                    Kwiaty dla Mamy

  1. Usiądź Mamusi na kolana, przytul ją mocno i posłuchajcie razem piosenki (możesz się z Mamą pokołysać i dawać jej buziaki)

                            https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

  1. Dziś ten dzień należy do Was -do Ciebie i Mamy, spędźcie go razem w dowolny sposób. Jeżeli mama chciałaby się chwilkę zrelaksować sama, to możesz wykonać zadania w karach pracy na stronie 52 i 54- tam jest do zaznaczenia droga w labiryncie oraz kolorowanie bukietu dla mamy- poradzisz sobie sam\a. Pamiętaj bądź dzisiaj grzeczny/a, pomóż Mamie w pracach domowych , często się do Niej uśmiechaj i posyłaj całuski-to najlepszy prezent jaki możesz dać Mamie

Miłego dnia dla wszystkich !!!  P. Kasia

 

Szczęść Boże drogie dzieci. Dzisiaj  o wyjątkowej osobie

Posłuchaj i zaśpiewaj:    https://www.youtube.com/watch?v=k1eAiIK02mE

Zachęcam Was  do pokolorowania obrazka dla Kochanej Mamy.

 https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-977-dzień-matki-mama-z-dziećmi.html

Można nauczyć się wiersza:

Kocham Cię Mamo!

Mamusiu droga wciąż proszę Boga

Który króluje na niebie

By ręką Boską przed wszelką troską

Ochraniał Ciebie.

Katechetka Monika Adamik.

 

PONIEDZIAŁEK   25.05.2020r.

” Zabawy i sporty z mamą i tatą”

  1. Posłuchaj treści wiersza J. Koczanowskiego „ Mama i tata” i odpowiedz na pytania: o jakich osobach jest mowa w wierszu?, kim dla dzieci są mama i tata?, za co kochamy mamę i tatę?, co robimy z rodzicami?, za co dzieci dziękują rodzicom?

 Mama i tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny wspaniały,    to dobre, czułe, pomocne ręce i kochające najmocniej serce.  To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi, loty huśtawką, prawie do słońca, oraz cierpliwość, co nie ma końca.   Kochana mamo, kochany tato, dzisiaj dziękować chcemy wam za to,   że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 50 i 51 i przyjrzyj się ilustracjom, jak można aktywnie spędzać czas z rodzicami, np. uprawiając sport. Zapewne każdy z Was jeździ na rowerze lub lubi pobawić się z Rodzicem.       6-latku, spróbuj odczytać tekst, jaki sport lubi mam Olka i Ady, a jaki tata? Na dole strony nazwij sporty, jakie są przedstawione  na rysunku - spróbuj je naśladować.
  2. Wyjdź na podwórko i pobaw się „Babeczki dla mamusi”- zabawy w piaskownicy

        ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

  Wykonaj dziś kwiaty dla mamy - wyjmij z teczki kartę 23, przygotuj nożyczki, klej,   wstążkę i kolorową kartkę.      Z kolorowej kartki zwiń rulon i sklej (zobacz podpowiedz na karcie 23), wytnij kwiaty i liście, przyklej dookoła rulonu, przyklej  wstążkę (zamiast rulonu możesz zrobić harmonijkę i skleić na dole- jak wachlarz).

Gotowy bukiet schowaj w swoim pokoju do jutra, bo jutro jest święto Mamy i rano nie zapomnij go Jej wręczyć (przygotuj również inną niespodziankę, o którą miałeś pomyśleć z tatą lub starszym rodzeństwem)

Jeżeli chcesz wiedzieć, co Olek i Ada przygotowali dla swojej mamy, to rozwiąż zadanie na stronie 53 w kartach pracy.

Powodzenia !!!

Pamiętaj, że jutro DZIEŃ MATKI

      Prace Mileny Kubik. Dziękuję.

PIĄTEK 22.05.2020 r.

Dziś już ostatni dzień tygodnia, w którym piszę do Ciebie i proponuję zadania do wykonania. Mam jednak prośbę do Ciebie, abyś przez weekend z Tatą zastanowił się i uzgodnił jaką niespodziankę  przygotujecie dla Mamy, ponieważ za parę dni będzie miała święto (poproś Tatę, żeby coś kupił).

1.Usiądź wygodnie i zobacz film  na temat rodziny, spróbuj odpowiedzieć na pytania i rozwiązać zagadki.

 https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg

  1. Wyjdź na podwórko, potrenuj jazdę na rowerze, hulajnodze, możesz popisać kredą lub poszukaj dmuchawców.
  2. Jeżeli masz ochotę wykonaj ćwiczenia matematyczne na stronie 44 i 45 (działania matematyczne, które należy wpisać na str.44 pod wazonami: 8+1+1=……. 6+1+1 =……       8+1+1=….                  3+5+2=………….)

 ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

  „Moja mama” - potrzebujesz kredki, mazaki, klej bibułkę lub wełnę (w kolorze włosów Twojej Mamy- brązową, żółtą, czarną itp.). Z teczki wyciągnij kartę nr 1. Wypchnij postać- to będzie portret. Przyjrzyj się dokładnie jak wygląda Mama. Narysuj oczy, w takim kolorze, jakie ma Mama. Narysuj nos, usta (uśmiech Mamy), a włosy doklej (takie jakie ma Mama - długie, krótkie, grzywka….) na szyi narysuj korale lub łańcuszek, który Mama nosi i zakoloruj kawałek bluzki w ulubionym kolorze Mamy.

 Gotową pracę powieś mamie na lodówkę.

      Praca Tatiany i Kaliny.         

 Kochani, serdecznie wszystkim dziękuję za życzenia urodzinowe. Sprawiły mi one wiele radości i wzruszeń. :)

                                                       Dziękuję. P. Kasia

CZWARTEK  21.05.2020r

26 MAJ-  DZIEŃ MATKI. Od dziś będziemy sobie mówić o bardzo ważnej osobie w rodzinie - MAMIE, ponieważ zbliża się jej święto. Zaznacz na kalendarzu, kiedy będzie ten dzień - policz, ile dni zostało do przygotowania niespodzianki dla mamy ?

  1. Posłuchaj piosenki   https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE

Zastanów się i powiedz,  ile rzeczy dla Ciebie robi mama? Jaka jest Twoja mama? (najlepsza, piękna, mądra, ukochana?). Opisz swoją mamę, jak wygląda (kolor i długość włosów, kolor oczu, jej wzrost, co lubi mama jeść, co lubi robić najbardziej?)

  1. Ćwiczenia gimnastyczne

Wykonaj 5 przysiadów i poskacz pajacyki

„Rowerek” - połóż się na podłodze, nogi unieś zgięte i machaj nimi, jakbyś jechał na rowerku (szybko i wolno)

„Zbieramy kwiaty” - maszeruj po pokoju w różne strony, jak mama klaśnie to wykonaj skłon (naśladuj zrywanie kwiatów i układaj z nich bukiet)

„Herbatka dla mamy”- przynieś z kuchni do pokoju, filiżankę na spodeczku, tak, aby filiżanka nie spadła. Zabawę powtarzamy - odnosząc filiżankę do kuchni

  1. Wykonaj zadanie w kartach pracy na stronie 42 oraz dokończ rysować szlaczek wg wzoru na dole strony 42 i 43.     6-latku, spróbuj (w miarę swoich możliwości) przeczytać tekst na stronie 43
  1. Pobaw się na podwórku pamiętając o bezpieczeństwie.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE 

Przygotuj farby, pędzel, wodę i białą kartkę oraz kartkę z teczki (tulipany w wazonie)

 „Tulipany w wazonie” - pomaluj obrazek samą wodą. Pracę zostaw aż wyschnie, a potem  powieś mamie na lodówce. Będzie to miły prezent dla Mamy.

 Wykonaj ćwiczenie w kartach pracy na stronie 32, czyli mieszanie kolorów. Mieszaj farby na przygotowanej białej kartce.     Posprzątaj po sobie .

Miłego dnia.

    

     Prace Amelii, Tatiany i Kamila.  

Wasze prace są przepiękne i bardzo pomysłowe. JESTEŚCIE SUPER.

ŚRODA 20.05.2020

 

Witaj.

1.Jak tam Twój humorek? Wszystko ok.? Wycieczka na łąkę się udała? Fajnie, cieszę się.

Dzisiaj zabiorę Cie na wycieczkę do ula. Usiądź wygodnie i zobacz filmy

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

https://www.youtube.com/watch?v=ZK8dP_cS3jE

2.Pszczoła jest owadem z rodziny pszczołowatych. W naszym kraju jest aż 500 gatunków pszczół. Najbardziej pożyteczna jest pszczoła miodna, żyjąca w rojach. W jednym roju może być nawet 100 tysięcy pszczół. W każdym z nich żyją tysiące robotnic, setki trutni i jedna królowa. Każda pszczoła wytwarza miód. Pszczoła ma 13-15mm długości, ciało ma pokryte drobnymi włoskami, a na tylnych odnóżach posiada koszyczek, do którego zaczesywany jest  zbierany przez nią pyłek. Pszczoły żywią się pyłkiem kwiatów oraz nektarem. Dzięki temu, że odwiedzają wiele kwiatów przenoszą pyłek i w ten sposób zapylają rośliny np. drzewa owocowe, maliny. Aby pszczoły wyprodukowały 1 kg. miodu muszą odwiedzić 4 miliony kwiatów- to bardzo dużo.

Miód-jest bardzo zdrowy- zawiera witaminy A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy, biotynę

-przyśpiesza gojenie się ran, zapobiega powstawaniu blizn- jak przewrócisz się na rowerze oczyść ranę i posmaruj cieniutko miodem,

- jako kosmetyk- mama może sobie zrobić słodką maseczkę

  1. Aby pszczoły mogły produkować pyszny miód muszą rosnąc wokół nas kwiaty i kwitnące drzewa. Zamień się teraz w ogrodnika matematyka i wykonaj zadania na str.22-23
  2. Aby dzień  słodko się skończył zjedz na podwieczorek lub kolację bułeczkę albo wafelek z pysznym, słodkim, zdrowym miodem. Smacznego.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Dzisiaj oczywiście będzie pszczoła. Potrzebujesz rolkę po papierze toaletowym lub butelkę po soku, żółtą, brązową i białą kartkę, klej, nożyczki. Możesz tez zrobić pszczółkę z odciśniętej Swojej stopy.  Oto kilka propozycji.        

PAMIĘTAJ!!! NOŻYCZKI SA OSTRE

POSPRZĄTAJ PO PRACY

POWODZENIA!!!!

Szczęść Boże

Drogie dzieci w poniedziałek 18 maja obchodziliśmy  wyjątkowe urodziny.

Sto lat temu  w Wadowicach urodził się Karol Wojtyła. Kim był Karol Wojtyła?

https://www.youtube.com/watch?v=5ICWSIKtKpE

https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A&t=198s

Ojciec Święty Jan  Paweł II bardzo kochał dzieci. Do nich kierował swoje słowa

Posłuchajcie      https://www.youtube.com/watch?v=U4CEVbqJA-s

Śpiewaj razem z nami ulubioną piosenkę Ojca świętego

https://www.youtube.com/watch?v=Kz7DsHyvGy0

Święty Jan Paweł II wstawia się za nami.

 Módlmy się do Niego.

Katechetka Monika Adamik

 Ślimak Tatiany.

SZANOWNI PAŃSTWO

W związku z sytuacja rozwojową wirusa COVID19 na terenie Śląska, możliwość otwarcia przedszkoli od 25 maja 2020r. będzie mogła nastąpić nadal z zachowaniem nadzwyczajnego reżimu sanitarnego. W związku z tym prosimy o kontakt SMS na numer 539013428 zainteresowanych rodziców. W treści SMS proszę wpisać TAK lub NIE, imię i nazwisko dziecka, grupa dziecka. INFORMACJE NALEŻY PRZESŁAĆ DO 20.05 DO GODZINY 12.00 . Dziękujemy za zrozumienie. Przedszkole Publiczne w Czyżowicach.

WTOREK  19.05.2020

„Wycieczka na łąkę”

Kochani dzisiaj taka piękna pogoda . Może mała wycieczka?

  1. Poproś Rodziców i wybierzcie się na wycieczkę- spacer na łąkę w pobliże waszego domu lub do lasu. Przygotujcie sobie mały piknik. Zabierzcie ze sobą koc, sok, wodę i ciasteczka. Będąc na spacerze prowadź obserwacje owadów i rosnących tam roślin (mile widziane zdjęcia)

Jeśli nie możesz iść z Rodzicami na spacer, wyjdź do swojego ogrodu, tam też dzieją się ciekawe rzeczy. Poobserwuj pszczoły zbierające pyłek , mrówki spacerujące po drzewie albo obok mrowiska. Może spotkasz żuka, biedronkę lub dżdżownicę. Posłuchaj śpiewu ptaków. 

Prowadząc obserwacje bądź ostrożny/a. Pszczoła i osa mogą użądlić, jak im będziesz przeszkadzać a mrówka ugryźć.

 Po powrocie z łąki, lasu i ogrodu dobrze umyj ręce a mama sprawdzi , czy nie masz kleszcza.                  

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

 Po powrocie do domu możesz narysować obrazek łąki lub zrobić ślimaka z papierowego talerzyka. Ozdób muszlę ślimaka kolorową bibułą, wydzieranką z  gazety, stempelkami, listkami, płatkami kwiatów  ( nie zrywaj, użyj tylko takich, które opadły z kwiatków).

 źródło Pinterest               PIĘKNEGO DNIA :)

     Biedronki Kasi i Tatiany. BRAWO DZIEWCZYNY.

PONIEDZIAŁEK   18.05.2020

„Biedronka”

1.Dzisiaj porozmawiamy o biedronce. Biedronka to pożyteczny owad, gdyż zjada mszyce. Zimę spędzają w ciepłych i zacisznych miejscach: w korze drzew, pod parapetem, w liściach. W Polsce występuje kilka gatunków biedronek. Najczęściej spotykane są biedronka siedmiokropka i biedronka dwukropka. Mają czerwony pancerzyk i czarne kropki. Biedroneczki łąkowe mają czarny pancerzyk i czerwone lub żółte kropki. Biedronki, choć są małe i delikatne potrafią się bronić przed wrogiem. Wydzielają żółtą, nieprzyjemnie pachnącą ciecz, którą odstraszają przeciwnika.

 źródło Pinterest

  1. Wstań i zatańcz do piosenki   https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
  2. Teraz podziel wyrazy na sylaby i na głoski: łąka, żuk, ryba, motyl, ptaki, wiosna, okno, rower, kamyk. Policz ile liter jest w każdym wyrazie
  3. Przeczytaj razem z Rodzicem tekst słowno-obrazkowy

 

 ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE 

Dzisiaj zrobisz  biedronkę, której szablon do wypchnięcia jest w teczce (karta 22). Potrzebujesz jeszcze 6 pasków twardego papieru ( możesz wyciąć z rolki po papierze toaletowym), klej.

 Wyjdź na podwórko i pobaw sie grzecznie. Po powrocie dobrze umyj ręce.

        Prace Amelii i Tatiany. Dobra robota. Dziękuję.

PIĄTEK  15.05.2020. 

„Kolory wiosny ”

1.Posłuchaj wiersza R. Salach „Tęcza”

Tęcza ma siedem kolorów,

 kolorów siedem ma.

Wymienił je Karolek,

wymienię je i ja.

Kolor fioletowy

 pierwszy przyszedł mi do głowy.

Granatowy kolor ciemny

 dla oka jest przyjemny.

Za nim będzie błękit

 jak błękitne niebo.

Potem zieleń traw.

Nie pytaj mnie dlaczego.

Barwa żółta jak słoneczko

 I pomarańczowa,-

Na końcu czerwona

I tęcza gotowa.

Odpowiedz na pytania: Ile kolorów ma tęcza? Jakie to kolory? Jaki kształt ma tęcza? A może wiesz jak powstaje?

  1. Jak powstaje tęcza?

Tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne. Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując się w stronę ziemi, napotykają na swojej drodze  krople wody. Przechodzą przez nie, w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się w wielobarwne widmo. Tworzy na niebie kolorowy most.

Zobacz film    https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

  1. Wykonaj zadania na str. 40-41.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Dzisiaj zrobisz tęczę. Potrzebujesz paski kolorowego papieru lub bibuły ( czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy), biała kartka, żółta na słoneczko, nożyczki i klej. Jeśli mniemasz kolorowego papieru wykorzystaj kolorowe gazety lub pomaluj kartkę farbami.

Propozycje prac        źródło Pinterest

 

       

                                                 Piękne dmuchawce i motylki.

Prace Amelii, Tatiany, Karoliny i Kamila. Dziękuję.

CZWARTEK  14.05.2020 

„Zabawy na łące”

Witaj.

1.Na początek ćwiczenia oddechowe. Weź chusteczkę higieniczną podrzyj ją na kawałki, połóż na otwartej dłoni, wyobraź sobie, że jest to dmuchawiec i dmuchnij tak, by wszystkie kawałki spadły na podłogę. Czynność powtórz 3 razy. Pozbieraj skrawki papieru i wyrzuć do kosza.

  1. Posłuchaj zagadki:

Gdy tylko poczuję wiosenne słońce, zaczynam latać po łące.

Mam skrzydła kolorowe, delikatne…. Kim jestem odgadniesz, przecież to łatwe.   

Zobacz film a dowiesz się skąd się wzięły motyle.  https://www.youtube.com/watch?v=YE-th5pAIJU

Odpowiedz na pytania.

3.Na str.38 i 39 rozwiąż zagadki, dokończ rysować biedronki i pokoloruj obrazek wiosennej łąki.

4.Teraz pobaw się razem z Rodzicem . Wyobraź sobie, że jesteście  aktorami i macie wypowiedzieć podane zdania tak, jakbyście byli źli, spokojni, radośni, cicho i głośno.

Na łące mieszka biedronka

Czy chrabąszcz potrafi fruwać?

Uwaga osy! Uciekaj!

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Dzisiaj mam dla Ciebie 2 propozycje. Jedna to  kolorowy dmuchawiec, do którego potrzebujesz białą kartkę, farby, trochę wody. Będziesz  malować palcem. Zrób ciemną plamę  a wokół niej kolorowe plamki z odciśniętego palca umoczonego w farbie.                                                                                                               Druga to kolorowe motylki z makaronu. Potrzebujesz makaron wstążki, farby i mocny klej. Pomaluj makaron farbami i poczekaj aż wyschnie następnie przyklej na kartkę. Jak nie masz makaronu to wystarczą kolorowe papierki- zrób z nich harmonijkę i gotowe. Posprzątaj po pracy.

Podczas pracy posłuchaj piosenki o motylkach     https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

     źródło Pinterest

Miłego dnia.

 

    Motylek Amelii

ŚRODA 13.05.2020r.  ” Mieszkańcy łąki”

  1. Posłuchaj piosenki.    https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE

- na zwrotkach zatańcz

- między zwrotką a refrenem zataczaj rękami koła w powietrzu

-  refren spróbuj zaśpiewać (ćwicz swoją wymowę)

1) bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, biedronko moja miła,

bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, z kim byś zatańczyła

2) cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, biedronko moja miła,

cyk, cyk, cyk,cyk, cyk, cyk, z kim będziesz tańczyła,

3) psyt, psyt, psyt, psyt, psyt, psyt, biedronko moja miła

psyt, psyt, psyt, psyt, psyt, psyt zabawa się skończyła

Powtórz  jeszcze raz

  1. Otwórz karty pracy na stronie 35 i przyjrzyj się obrazkom- zaznacz, czym się różnią
  2. Na stronie 34 uzupełnij zdania wyrazami (dzieci robią to zadanie na miarę swoich możliwości). Potem pokoloruj obrazek, a na dole tych stron, uzupełnij wg podanego rytmu kolejność ułożenia kwiatów (stokrotka, mak, chaber, stokrotka, mak, itd.)

Ciekawostka: mrówka, biedronka, konik polny, pszczoła, ważka, chrabąszcz - to wszystko owady. Owady to najliczniejsza grupa zwierząt, które różnią się między sobą wyglądem i wielkością. Mają też cechy wspólne, np. wszystkie mają skrzydła. Owady odgrywają w przyrodzie istotną rolę. Zapylają rośliny, oczyszczają glebę z martwych organizmów, produkują np. miód. Wśród owadów są także szkodniki, które niszczą lasy, uprawy i zapasy zgromadzone przez ludzi. Często są także nosicielami różnych chorób, dlatego pamiętaj o myciu rąk po powrocie z podwórka.

  1. Pobaw się swoimi zabawkami. Możesz też posłuchać jeszcze raz piosenki i nauczyć się refrenu.
  2. Jeżeli masz ochotę, wykonaj zadanie na stronie 36 w kartach pracy - trzeba odszukać naklejki i umieścić je odpowiednim miejscu

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Praca techniczna „Motyl”. Poszukaj na podwórku patyczka lub kory drzewa i 4 listki lub płatki kwiatów, spróbuj ułożyć z tego motyla. Oto mała podpowiedź

           

Propozycja dla calej rodziny na wspólne spędzenie wieczoru ( Facebook PASIEKA SMAKULSKICH)

     

WTOREK 12.05.2020r„Kwiaty na łące”

1.Na początek trochę ruchu-Ćwiczenia gimnastyczne:

- maszeruj po pokoju na palcach, potem na piętach, na całych stopach

- poskacz pajacyki

- zrób 5 przysiadów

- skacz obunóż po pokoju, potem na jednej nodze i zmiana

- zabawa „Lustro” - Rodzic  pokazuje ruch, a Ty go powtarzaj

- naśladuj pełzanie ślimaka

- biegaj po pokoju jak pszczółka i naśladuj bzyczenie

- poskacz jak żabka na łące

- naśladuj latającego motyla  (szeroko rozłóż ręce jak skrzydła)

2.Otwórz kartę pracy na stronie 30 i 31, popatrz na ilustrację i opowiedz , co dzieje się na łące -nazwij zwierzęta, owady, oraz kwiaty (te czerwone to maki, a te z białymi płatkami, to stokrotki - czy Ty już je widziałeś na łące?) Policz wymienione elementy i zapisz je na dole karty.

  1. Na stronie 33 w kartach pracy, jest rysunek, który trzeba pokolorować wg kodu. Ciekawa jestem czy rozpoznasz pokolorowane elementy?(spróbuj podać ich nazwę)
  2. Wyjdź na podwórko pojeździć na rowerze lub hulajnodze, pobaw się na Twoim placu zabaw. Jeżeli nie byłeś jeszcze na łące, to wybierz się z dorosłym.-w zależności od pogody.
  3. Wyciągnij z kary pracy ( z tych, które dostałeś/aś w marcu) kartę matematyczną z kotkiem i myszką albo z Myszką Miki i wykonaj zadania. Wiem, że potrafisz liczyć już do 10, jeśli masz jeszcze problem możesz pomóc sobie liczeniem na palcach.

Propozycji do pracy masz dużo,  nie musisz robić wszystkiego- wybierz sobie co chcesz zrobić. Wiem, że jesteś zdolnym dzieckiem i poradzisz sobie z zadaniami.

 Powodzenia!!!    P. Kasia

     BRAWO!!!   Praca Amelii

 

Szczęść Boże

W tym pięknym miesiącu nasze myśli kierujemy do  Matki Bożej.

Nie możemy jednak zapomnieć, że 1 maja obchodziliśmy wspomnienie Świętego Józefa.

Kim był święty Józef? Zapraszam do zobaczenia krótkiego filmiku.

 https://www.youtube.com/watch?v=LoLoMDY_mM0

Jeżeli dzieci mają taką możliwość zachęcam, aby wydrukować i pokolorować obrazek przedstawiający Świętego Józefa.

https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-975-Święty-józef.html

Módlmy się do Świętego Józefa  opiekuna w intencji naszych rodzin .

katechetka M. Adamik

 

PONIEDZIAŁEK 11.05.2020r.     „Łąka w maju”

 „ Na majowej łące”

1.Usiądź wygodnie i zobacz dziś filmik o Skrzacie, który nazywa się Borówka. Skrzat  dostał list od swojej kuzynki, w którym ona…. Zresztą,  sam/a dowiesz się, jaką wiadomość dostał. Zapraszam Cię do oglądania.

 https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 Odpowiedz na pytania: Z kim spotkał się skrzat na łące? Kto pasł się na łące? Dlaczego na łące jest kolorowo? Wymień kwiaty, kwitnące na łące, które zapamiętałeś\aś. Jaka roślina przynosi szczęście? Po co kosi się trawę?  Jakie owady mieszkają na łące? Jak nazywa się ptaszek, który śpiewa nad łąką?

2.Ćwiczenie ortofoniczne „Rozmowy na łące” - naśladuj odgłosy: żaby ( kum, kum, kum), boćka, (kle, kle, kle), pszczoły (bzzz, bzzzz, bzzzz), konika polnego (cyk, cyk, cyk), muchy (zzzz, zzz, zzzz)

Ćwiczenie powtarzamy 3 razy, wymieniając w różnej kolejności zwierzęta. Rodzicu zwróć uwagę na dokładne naśladowanie odgłosów.

 3.Wykonaj zadanie w kartach pracy na stronie 28,  a na stronie 29 - zapoznaj się z budową kwiatka (mniszka lekarskiego - dmuchawca, a potem idź na łąkę (z opiekunem) i spróbuj go odszukać.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Na końcu filmiku, były pokazane prace dzieci nt „ Wiosenna łąka”. Wyjdź  na łąkę (jeśli pogoda dopisze), nazbieraj kwiaty, trawy lub zrób je z papieru, bibuły, papierków po cukierkach. Spróbuj wykonać  pracę plastyczną- czekam na zdjęcia!

Powodzenia!!! 

Uważaj na łące, po powrocie umyj ręce i sprawdź czy na ubraniu nie masz kleszcza.

RODZICU - zadania dostosowujemy do możliwości dzieci, rozkładając je w czasie.

 

PIĄTEK 8.05.2020. 

„Listy, pocztówki, adresy ”

1.Na początek zabawa Prawda-fałsz. Znasz swoją miejscowość i na pewno zadanie pójdzie Ci łatwo.

W miejscowości, w której mieszkam są wieżowce.

W mojej miejscowości nie ma parku.

Mieszkam w mieście.

Tam, gdzie mieszkam jest  Straż Pożarna i apteka.

Chodzę do przedszkola w swojej miejscowości.

W mojej miejscowości jest las.

Moja miejscowość nazywa się Rybnik.

Brawo. Świetnie sobie poradziłeś/aś, bo dobrze znasz  miejscowość, w której mieszkasz.

  1. A teraz o czynności już trochę zapomnianej. O pisaniu listów, kartek pocztowych i widokówek.

Prostokąt mamy, w niego listy przed wysłaniem wkładamy.  (koperta)

Od listonosza dostajesz, widoki rozpoznajesz.

Mało jest do czytania, więcej do oglą

do góry