Strona główna/Aktualności/GRUPA WIEWIÓRKI

GRUPA WIEWIÓRKI

14 Kwietnia 2020

WTOREK  14.04.2020r.

Witam Was serdecznie po świętach, myślę, że były udane, radosne i zdrowe a prezenty od Zajączka dały Ci wiele szczęścia.

Bardzo za Tobą tęsknię, ale jeszcze nie możemy się spotkać w przedszkolu i  pobawić z koleżankami i kolegami. Proszę dbaj o siebie i swoją Rodzinę. Nie wychodź niepotrzebnie z domu (do ogrodu możesz), przypominaj Rodzicom o zakładaniu maseczek i rękawiczek, gdy wychodzą do pracy lub na zakupy. Spędzaj mile czas ze swoją Rodzina i baw się bezpiecznie.

W tym tygodniu zaczynamy blok tematyczny pt. „Wiosna na wsi”

"Gramy w zielone"

  1. Popatrz na obrazek, opowiedz, jaki zwierzęta tam widzisz (wymień co najmniej7), rozpoznaj i nazwij niektóre kwiaty. Odpowiedz na pytania: Jakie zwierzę (owad) znajduje się w lewym dolnym rogu? Jakie w dolnym prawym rogu? Ile kwiatów trzyma dziewczynka w ręce?

2.Rozejrzyj się dookoła swojego otoczenia i wymień rzeczy w kolorze zielonym. Przypomnij sobie rzeczy, rośliny, zwierzęta, które są całe w kolorze zielonym? Powtórz pory roku i powiedz, która pora roku jest najbardziej zielona?

3.Zabawa „Żabki” - poskacz jak żabka

4.Otwórz kartę pracy na str. 72- posłuchaj lub spróbuj sam\a przeczytać tekst (dla 6-latków).                      Powiedz, czego bała się Ada i dlaczego?

żaba - zapoznanie z nową literą „ż”, na podstawie wyrazu żaba. Podziel wyraz na sylaby i na głoski. Spróbuj wymienić inne słowa rozpoczynające się na głoskę „ż”

 Ciekawostka: zielony kolor żaby to jest jej barwa ochronna, która ma na celu upodobnienie się zwierząt do środowiska, w którym żyją. Czasami jest jedyną obroną przed wrogiem. Pasikonik, mieszkaniec traw, tez jest zielony. Podobnie, jak rzekotka drzewna, która żyje wśród liści. Gąsienicy zielony kolor pozwala z powodzeniem ukryć się na powierzchni liścia. A niedźwiedź polarny ma przez cały rok białą sierść, ponieważ wszystko, co go otacza (śnieg, lód) też jest białe.

  1. Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy na str. 73, (5-latki wykonują ćwiczenia w miarę swoich możliwości). Kreślimy szlaczek literopodobny znajdujący się na dole str.74 i 75( po śladzie i samodzielnie)
  2. Zaczerpnij świeżego powietrza, wyjdź na podwórko i poszukaj zielonych rzeczy w otoczeniu (policz, ile ich znalazłeś?)
  3. Spróbuj narysować żabkę po obejrzeniu filmiku. Powodzenia.

 https://www.youtube.com/watch?v=11UM16CFYPQ

 

DROGI RODZICU. DZIECKO NIE MUSI ROBIĆ WSZYSTKICH ZADAŃ OD RAZU. PROSZĘ ROZŁOŻYĆ PRACĘ.

  1. Pobaw się grzecznie sam/a lub z rodzeństwem. Pamiętaj posprzątać zabawki po zabawie!!!

 P. Kasia

 

ŚRODA 15.04.2020r.

Temat dnia „ Mieszkańcy wiejskiego podwórka”

  1. „Witam Was, w ten wiosenny czas”- spróbuj nauczyć się krótkiej rymowanki: powiedz to cichym głosem potem umiarkowanym , a teraz bardzo głośno, powiedz to „śpiewająco”, klaszcz do rytmu mówiąc.
  2. Otwórz kartę pracy na str. 76,77- opowiedz, co dzieje się na obrazku. Nazwij zwierzęta. Powiedz, gdzie można je spotkać? Powiedz, gdzie mieszkają kury?, gdzie krowa, gdzie konie? Odszukaj w naklejkach nazwy zwierząt, przeczytaj i przyklej przy odpowiednim  obrazku zwierząt. Pomyśl i powiedz, które zwierzę widziałeś i gdzie to było?
  3. Zabawa ćwicząca narządy mowy” Naśladuj mnie”

- krowa - ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte           

- świnka- tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu  głoski u

- piesek- szczerzenie zębów, ziajanie

- kotek - oblizywanie  warg ruchem okrężnym

- konik- kląskanie

4.Ćwiczenie „ Odgłosy zwierząt” w kartach pracy na dole stron 76-77. Spróbuj przeczytać (dla chętnych 6-latków) i naśladuj odgłosy zwierząt

  1. Czas na gimnastykę (w domu lub na podwórku)- zabierz maskotkę

- spaceruj z maskotką ,biegnij z maskotką

- połóż maskotkę na prawym ramieniu, na głowie, na wyprostowanej dłoni, na stopie, na ugiętym prawym kolanie , a potem na lewym-policz do 5

- połóż maskotkę na głowie i pochyl głowę- spróbuj złapać maskotkę gdy spada do ręki

- podrzucaj maskotką do góry i spróbuj złapać

- porzucajcie  maskotką  do innej osoby np. do mamy lub brata (można maskotkę zamienić na piłkę)

- potrenuj jazdę na rowerze lub hulajnodze       

               Baw się fajnie.    Pamiętaj o bezpieczeństwie!!!

  1. Zabawa „ Dokończ rymowane zdania”

        Wlazł kotek na……..(płotek)

        Przyszła koza do………(woza)

        Cielę, co językiem……(miele)

        Pies zły szczerzy…….(kły)

        Wyszły w pole kurki  trzy i gęsiego sobie……(szły)

  1. Przypomnij sobie, jaką wczoraj poznaliśmy literkę i jeśli masz ochotę to wykonaj ćwiczenia w kartach pracy na str. 75

                                          Życzę miłego dnia!!!

         

prace Mileny K. i Mileny K., Tatiany

      Ślicznie dziękuję za wszystkie nadesłane prace.   P. Kasia

 

     

CZWARTEK 16.04.2020  „Człowiek i zwierzęta”

  1. Posłuchaj wiersza E. Stadtmuller pt. „Śniadanie”

Jedźmy na wieś - daję słowo,                                                                                                                                    że tam można podjeść zdrowo.                                                                                                                                Już od rana białą rzeką                                                                                                                                      wyśmienite płynie mleko.                                                                                                                                        Płynie do nas wprost od krowy,                                                                                                                            serek z niego będzie zdrowy.

Kura chwali się od rana:                                                                                                                                            - Zniosłam jajko, proszę pana!                                                                                                                        Proszę spojrzeć - to nie bajka.                                                                                                                           Wprost od kury są te jajka!                                                                                                                                    Jeszcze tylko kromka chleba                                                                                                                                       i do szczęścia nic nie trzeba.

  1. Odpowiedz na pytania: Dlaczego autor wiersza zaprasza do wyjazdu na wieś? Czym chwaliła się kura? Jakie jeszcze inne zwierzęta gospodarskie znasz?
  2. Jak myślisz dlaczego ludzie hodują zwierzęta? Co można zrobić z jajka, mleka, wełny?  Świetnie odpowiedziałeś/aś.                                                                                                                                         Wykonaj teraz ćwiczenie na str.80 i 81 (6-latki samodzielnie próbują czytać tekst).
  3. Zobaćz film  https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U&t=190s
  4. Teraz czas na gimnastykę. Wyjdź na podwórko, poprzeciągaj się , podskocz na prawej nodze 5razy, zmiana nogi, zrób 5 przysiadów, teraz wiatraczek i kręcenie szyją (w jedna i drugą stronę). Wyprostuj się, opuść luźno ręce wzdłuż tułowia i podnoś ramiona do góry-oba jednocześnie, na przemian („nie wiem”). Stań w lekkim rozkroku i zrób po 4 skłony do każdej nogi- pamiętaj żeby nie zginać nóg w kolanach.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Poszukaj w swoich zabawkach figurkę zwierzęcia, weź kartkę i ołówek. Figurkę ustaw  na kartce tak, aby rzucała cień.  Teraz obrysuj cień i pokoloruj obrazek.  Możesz też zrobić kwokę z ręki. Pomaluj wnętrze ręki farbą i odbij na kartce,gdy farba wyschnie dorysuj nóżki, dziobek, grzebień i oczka.

  źródło Pinterest

Wykonaj zadania na str.78-79.

Miłej zabawy  P.Kasia

Na jutro potrzebne będą 2 rolki po papierze toaletowym , farby, klej i kolorowy papier lub gazeta 

 

            Pięknie,brawo dla Tatiany  i Kasi    ")         

 

PIĄTEK 16.04.2020.  „ W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE ”

WITAJ. 

1. Dzisiaj trochę matematyki. Wiem, że dasz sobie świetnie radę.

Otwórz książkę na str. 82 i ułóż zdania do przedstawionych sytuacji, wpisz odpowiednie znaki i liczby (+ =), na dole strony wpisz brakujące liczby. Uporządkuj owieczki liczebnikami porządkowymi (pierwsza,druga,trzecia). Spróbuj policzyć tak do 10. Na str.83 poprowadź owieczki do zielonej zagrody i dokończ je rysować. 

Widzisz, wcale nie było trudne. Jestem z Ciebie bardzo dumna.

 2.Wyjdź na podwórko i poszukaj drzew lub krzaków, które mają liście. Porównaj kształt i wielkość liści, odnajdź roślinę, która ma najwięcej liści. Pobaw się w ogrodzie

PO POWROCIE PAMIĘTAJ, ŻEBY DOBRZE UMYĆ RĄCZKI 

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Dzisiaj zrobisz świnkę i krówkę. Potrzebujesz rolki po papierze toaletowym, farby, lub kolorowy papier, klej, nożyczki. Pomaluj lub oklej jedną rolkę na różowo, drugą na biało w czarne łatki, wytnij z kolorowego papieru lub gazety uszka, nogi i ogonki. Przyklej wg wzoru lub wg własnego pomysłu.  Podczas pracy posłuchaj wesołej piosenki o śwince Malwince, później zatańcz i poskacz w rytm piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=RgO-ab-1wXY

UWAGA!!!  PAMIĘTAJ O OSTRYCH NOŻYCZKACH.

        żródło Pinterest

POSPRZĄTAJ PO SKOŃCZONEJ  PRACY

 Mam jeszcze dla Ciebie propozycję na sobotnie popołudnie. Spróbuj  razem z Mamą upiec pyszną babkę.

Oto przepis:

5 jajek

1 szklanka cukru

1 szklanka mąki

1 kostka roztopionego masła 

1 budyń (waniliowy lub czekoladowy bez cukru)

1 łyżeczka proszku do pieczenia

trochę masła i bułki tartej do wysmarowania i posypania foremki

Wszystkie składniki razem wymieszaj, przelej do foremki z kominem.

Piec 40 minut w temperaturze 180 stopni

Piekarnik jest gorący , dlatego tym zajmuje się Mama

Życzę smacznego.

Drogi Rodzicu dziękuję Ci za wyrozumiałość i cierpliwość przy wykonywaniu zadań.

            

        

Prace: Amelii, Karoliny, Tatiany i Mileny.  PIĘKNIE DZIĘKUJĘ

Babki wyglądają pięknie. Mam nadzieję, że Wam smakowały. Dziewczyny następny etap to Master Chef

PONIEDZIAŁEK  20.04.2020r.  „DBAMY O PRZYRODĘ”

„Potęga wody”

Witam Was po dwudniowej przerwie - myślę, że odpoczęliście i nabraliście sił do dalszej pracy w domu. Jeszcze nie możemy się zobaczyć i spotkać w przedszkolu, ale mam nadzieję, ze to niedługo nastąpi, ponieważ bardzo za Wami wszystkie Panie tęsknią!!!

W tym tygodniu będziemy sobie przybliżać tematy o przyrodzie. Co to ta przyroda?- spróbuj odpowiedzieć mamie na to pytanie (jeżeli masz problem z odpowiedzią to odpowiedz na następujące pytania: czy las to przyroda?, czy kwiaty to część przyrody?, czy zwierzęta mają coś wspólnego z przyrodą? gdzie żyją ryby? - to właśnie niektóre elementy przyrody, o które należy dbać.

  1. Wykonaj ćwiczenia

„Drzewo na wietrze” - wyobraź sobie, że jesteś drzewem: stań w rozkroku, ręce  unieś do góry. Poruszaj rękami jakby wiał lekki wiatr, po chwili silny wiatr (chwiejesz się mocno) , wypowiadaj przy tych ruchach głoskę „sz…..sz….sz…”

„Kwiaty rosną”- kucnij i podnoś się powoli , unoś ramiona, wyciągnij ręce do góry i rozciągnij je , jakbyś był\a kwitnącym kwiatem (wyprostowana\y stój i policz do 6)

„Na spacerze w lesie”- pospaceruj po pokoju, wysoko unosząc kolana

  1. Posłuchaj wiersza J. Papuzińskiej „Chora rzeka”

Śniła się kotkowi rzeka, wielka rzeka pełna mleka….

Tutaj płynie biała rzeka.

Jak tu pusto!

Drzewo uschło….. cicho tak- ani ptak, ani komar, ani pąk

ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina

ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg.

Nikt nie żyje tutaj, bo ta rzeka jest zatruta.

Straszny napis: ‘’ZAKAZ KĄPIELI”

Mętny opar nad wodą się bieli.

Chora rzeka nie narzeka, tylko czeka……..

Odpowiedz na pytania: Co śniło się kotkowi? Jakiego koloru była rzeka? Co działo się z przyrodą przy białej rzece?, dlaczego w takiej rzece nie wolno się kąpać? Na co może czekać rzeka?

 

Zanieczyszczenia w rzece ( i nie tylko) mogą być spowodowane śmieciami, które są do niej wrzucane. Dlatego dużo zależy od nas  ludzi, abyśmy o przyrodę dbali i nie śmiecili wokoło!!!

Woda jest najbardziej rozpowszechnioną substancją w przyrodzie. Jest niezbędna do życia roślin, zwierząt i ludzi. Ludzie wykorzystują wodę np.

- do mycia (wymień, co myjemy - zarówno jeżeli chodzi o higienę osobistą, jak i mycie przedmiotów, art. spożywczych  w domu?)

- do   prania (wymień, co pierzemy?)

- do picia (wymień rodzaje wód do picia - woda niegazowana i woda gazowana, kawa, herbata, kompot),

-  do przyrządzania posiłków (wymień jakich?)

- do wykorzystania w gospodarstwie domowym - do podlewania roślin, do napełniania basenu itp.

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 84 i zapoznaj się z tekstem (poproś o przeczytanie rodzica lub próbuj poczytać sam\a). Odpowiedz : Co piła Ala, Olek i tata?

Zapoznaj się z dużą i małą  (drukowaną i pisaną) literą „H, h” na podstawie wyrazu „herbata”. Podziel ten wyraz na sylaby i głoski. Pomyśli i powiedz, jakie inne wyrazy rozpoczynaj się na głoskę „h”

  1. Spróbuj wykonać zadania w karcie pracy  na stronie 85 (dzieci  wykonują zadania  w miarę swoich możliwości)
  2. Wyjdź na podwórko, rozejrzyj się czy przyroda wokół Ciebie jest czysta? Jeżeli zauważysz jakieś śmieci- posprzątaj (możesz użyć rękawiczek).   Pobaw się, pobiegaj bezpiecznie. Po powrocie z podwórka - umyj ręce!
  3. Jeżeli masz ochotę spróbuj pisać literki H,h po śladzie i samodzielnie na stronie 86 i 87

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Wypij w ogrodzie (jak będzie ciepło) razem z Rodzicami pyszną herbatkę i posłuchaj jak "brzmi" przyroda.

Miłego dnia!

 

WTOREK 21.04.2020r.

 Temat zajęć na dzisiejszy dzień to „Możesz dbać o przyrodę”

  1. Posłuchaj piosenki- naucz  się refrenu :

 „Cały świat jest w naszych rękach, właśnie o tym ta piosenka, możesz dbać o cały świat chociaż masz niewiele lat”

  https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

W piosence jest mowa o dbaniu o przyrodę między innymi o segregowaniu śmieci do odpowiednich pojemników, oraz o recyklingu czyli wykorzystaniu odpadów, by z nich jeszcze coś innego  zrobić lub.                 Myślę, że w Twoim domu segregujecie śmieci i tym przyczyniacie się już do dbania o przyrodę.

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 88 i 89, przyjrzyj się uważnie ilustracji. Wymień nazwy zwierząt, które znasz. (policz , ile wymieniłeś). Poproś kogoś starszego o przeczytanie tekstu wiersza M. Buczówny „Tylko jeden raz”.  Odpowiedz na pytanie: dlaczego dla zwierząt łąka kwitnie i  rośnie dla nich las?, Pomyśl i powiedz, co oznaczają słowa” żyją tylko raz” (pomagamy dzieciom w wyjaśnieniu, że rośliny, zwierzęta i ludzie  mają tylko jedno życie, dlatego należy  szanować przyrodę i każde żywe stworzenie). Następnie kolorowymi kółkami z naklejek zaznacz, wymienione zwierzęta w tekście wiersza.
  2. Wykonaj parę ćwiczeń (możesz na podwórku)

- maszeruj, kolana unieś wysoko

- skacz w miejscu obunóż 10 razy

- zrób 5 przysiadów

- naśladuj kopanie grządek

- pokaż jak podlewa się rośliny

 - skacz jak żabka

 Rozejrzyj się po podwórku, czy masz rabatkę kwiatową, zobacz czy kwitną kwiaty, jakiego są koloru? Przyjrzyj się czy w ogródku rosną jakieś krzaki i drzewa (spróbuj je policzyć). Schyl się i popatrz na trawę, może zauważysz tam mrówki lub żuczka.

To wszystko wokół ciebie to piękno przyrody- pamiętaj , dbaj o nią!                                     

  Pobaw się dowolnie na podwórku- pamiętaj o bezpieczeństwie podczas zabaw.

Umyj ręce.

  1. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Praca plastyczna „Wiosenne drzewko”- potrzebne są farby, pędzel, woda, kolorowa kartka.

Namaluj pień drzewa i gałęzie pędzlem, a liście (w kolorze zielonym) i kwitnące kwiaty na gałązkach opuszkami palców (kwiaty zrób w kolorze białym lub różowym - zmieszaj biały z czerwonym)

       

  1. Jeżeli  masz ochotę , rozwiąż krzyżówkę w kartach pracy na stronie 87

                 Bawcie się wesoło!!!

   Kasia i jej słodkie wypieki dla Rodziny na niedzielne popołudnie. :) 

P.Kasia

 

Szczęść Boże!

 Pan zmartwychwstał! Prawdziwie zmartwychwstał.

Drogie dzieci Pan Jezus zmartwychwstał, żyje!

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=JTW6VMLAeqw

 Zapraszam  do śpiewania naszej piosenki ,, Bóg nie umarł”.

https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I

Jeśli jest taka możliwość, zachęcam do pokolorowania obrazka.

                 Pozdrawiam katechetka Monika Adamik

               

 

           

Prace Tatiany i Kamila.

ŚRODA 22.04.2020r.  „Dzień Ziemi”

Dziś kochane Dzieci jest „Dzień Ziemi”- jest to taki dzień, w którym powinniśmy coś zrobić dla na naszej planty - aby w  naszym otoczeniu (ogródek, łąka, las, podwórko) zrobiło się miło, czysto i ładnie. Myślę, że dziś każdy wyjdzie na podwórko, by pozbierać śmieci lub wyplewić rabatkę kwiatową, a może poprosisz Rodzica , żeby kupił jakąś sadzonkę kwiatka lub krzaczka, którą zasadzicie w ogródku ?

  Ziemio, nie chcemy abyś była zniszczona, chcemy żebyś była zielona!!!

  1. Przypomnij sobie piosenkę o przyrodzie, spróbuj śpiewać refren.
  2. Otwórz karty pracy na stronie 90, tam jest pokazany rozwój żaby. Już kiedyś poznałeś\aś , jak z jajek wykluwa się kurczaczek, a dziś zapoznamy się z rozwojem żaby.

Popatrz na ilustracje i odpowiedz na pytania: Gdzie żaba składa swoje jajeczka?

Co powstaje z tych jajeczek, czy wiesz jak to się nazywa? Jak wygląda kijanka, czy jest podobna do żaby? Jak się zmienia, co jej wyrasta żeby stać się żabą?

Ciekawostka: Żaby to rodzina płazów bezogonowych, mają długie języki, którymi łowią pożywienie (jedzą osy, muchy, mrówki, pająki, małe ryby, ślimaki). Charakterystycznym elementem ich budowy są wydłużone tylne kończyny przystosowane do długich skoków. Żaby lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo zanurzone w wodzie. Gdy jest im gorąco - kąpią się. Żaby są pokarmem dla jeży.

W Polsce występują różne gatunki żab- zobacz na ilustracji

   

  1. Ćwiczenie dźwiękonaśladowcze” Odgłosy żaby”- naśladuj odgłosy żaby , np.: kum, kum, kum , rech, rech ,rech, rebek, rebek, rebek.
  2. Napisz po śladzie zdanie znajdujące się na dole karty pracy.
  3. Ćwiczenia matematyczne „ Liczymy żabki” (karta pracy strona 91)

Do każdej ilustracji, spróbuj powiedzieć treść, a potem zapisz działanie matematyczne używając znaków:  -, +,=, np. W stawie kąpało się 9 żabek, 4 z niego wyskoczyły . Ile żab zostało w wodzie?

             9 - 4=5 , itd.

  1. Dokończ rysować żabkę i pokoloruj rysunki.
  2. Wyjdź na podwórko i zrób dobry uczynek dla przyrody. Powodzenia i dobrej zabawy- - może spotkasz jakąś żabkę w ogródku?

Życzę miłego dnia

P.Kasia

 CZWARTEK  23.04.2020     „Co nam daje las”

Znasz  zielone miejsce, w którym nie można hałasować?      Oczywiście masz rację to LAS       

Zieloną nosi koronę

Przed upałem daje ochronę (drzewo)

                                        

Drzewo składa się z: korzeni, które ukrywają się w ziemi, podtrzymują i odżywiają  je, pnia, konarów i liści. Konary i liście to korona drzewa.  Drzewa wyrastają z niewielkich nasion.

  1. Posłuchaj zagadki i odpowiedz o czym mowa

Jest ich dużo w lesie

Na nich liście, gałęzie.     

Szum ich o każdej porze

Słychać w lesie wszędzie.  (drzewa)

 

Sosnowy, dębowy, stary lub młody

Rosną w nim grzyby, rosną jagody  (las)

                                          

Zobacz mapę Polski, poszukaj gdzie są lasy. Jakim kolorem zaznaczone są lasy? Co nam dają lasy? Dlaczego są nam potrzebne?

Lasy nazywamy zielonymi płucami Ziemi. Lasy produkują tlen potrzebny do oddychania, zatrzymują pył i kurz oczyszczając powietrze. Drzewa iglaste (sosna, jodła, świerk) wydzielają olejki eteryczne, a z ich żywicy robi się syropy. Ludzie chronią lasy tworząc parki narodowe i rezerwaty przyrody. Parki narodowe to duże obszary leśne zachowane w stanie naturalnym, objęte ochroną prawną, które posiadają szczególną wartość przyrodniczą, naukową, krajobrazową i kulturową. Ludzie dbają, by drzew było jak najwięcej.

3.Posłuchaj piosenki i odpowiedz na pytania: O czym była piosenka? Jakie zwierzęta spotkały w lesie dzieci? Ile dzieci było na spacerze w lesie?                https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4

4.Teraz otwórz książkę na stronie 92 i spróbuj przeczytać sam/a tekst za co cenimy las, posłuchaj rymowanki i rysuj drzewa po śladzie bez odrywania ołówka od kartki.

5.Wyjdź na podwórko i  przytul się do drzewa, popatrz na jego korę i na nowe, młode listki. Prawda, że piękne. Pamiętaj, żeby nigdy nie obrywać liści i nie łamać gałęzi.

Teraz zrób slalom między drzewami, krzakami, poskacz, zjedź ze zjeżdżalni.  Rysuj kółka  patykiem na piasku lub kredą na chodniku.  Narysuj długą linię i chodź po niej jak po równoważni, przeskakuj przez nią. 

Baw się bezpiecznie. Pamiętaj o umyciu rąk po przyjściu z podwórka.

ZAJĘCIA WIECZORNE        

Dzisiaj zmiana. Z okazji Światowego Dnia Książki proponuję żebyś wybrał/a książeczkę z biblioteczki domowej i spróbował/a przeczytać w miarę możliwości 2 zdania. Resztę bajki proszę żeby przeczytał Ci Rodzic.

Powodzenia i dobrego dnia życzę

P. Kasia

 

PIĄTEK 24.04.2020.  „ Mali ekolodzy ”

  1. Dzisiaj trochę porozmawiamy o tak często słyszanym słowie EKOLOG. Kto to taki?

Ekolog to specjalista w dziedzinie ochrony przyrody. To osoba, która żyje w zgodzie z naturą, dba o środowisko, o zużycie wody i energii, segreguje odpady.

  1. Otwórz karty pracy na stronie 93, przyjrzyj się obrazkom. Powiedz co dzieci na nich robią? Jak się zachowują? Przyklej TAK , gdy dzieci postępują właściwie  lub NIE , gdy niszczą przyrodę.
  2. Zobacz film  https://www.youtube.com/watch?v=I-b0z5LqhKc&t=320s
  3. Pamiętasz, co robi ekolog? Tak, brawo.  Dba o przyrodę i segreguje śmieci. Ty na pewno też tak robisz.

Do żółtego worka lub kosza dajesz plastikowe butelki, zakrętki, reklamówki, woreczki foliowe, metalowe puszki po konserwach i napojach.

Do zielonego dajesz butelki po napojach, buteleczki po lekarstwach (bez nakrętek).

Do niebieskiego wkładasz stare gazety, kartony.

Do brązowego wrzucasz skórki po bananach, ogryzki z jabłek, skoszona trawę. To odpady biodegradowalne, można je zakopać w ziemi, gdzie się rozłożą i użyźnią glebę.

Do czarnego kosza wrzucisz, to, czego nie można posegregować

Baterie możesz wrzucić do specjalnych pojemników  na elektrośmieci, które są często ustawiane w sklepach ze sprzętem elektrycznym.

Stare ubrania wkłada się do pojemników na odzież.

             Gdy już wszystko wiesz spróbuj wykonać zadanie na stronie 94

  1. Odpowiedz na pytania: Co nam daje segregowanie śmieci? Co to jest recykling?

To proces ponownego wykorzystania odpadów. To wykonanie nowych rzeczy ze starych, np. stare szklane butelki, czy słoiki po przetopieniu  w hucie szkła  mogą być przerobione na wazony.   

Jesteś już Małym ekologiem.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

    Dzisiaj zrobisz ekoludka.  Potrzebujesz różnego rodzaju odpady -plastikowe butelki, zakrętki, metalowe puszki, stare kartki, gazety., zużyte długopisy czy mazaki, sprężynki, zepsute zabawki. Zamknij oczy i pomyśl jak mógłby wyglądać Twój ekoludek.  Jeśli nie masz mocnego kleju, sznurka lub drucika poukładaj tylko  elementy na stoliku  (podłodze, chodniku). Ekoludek gotowy.  BRAWO.

 Oto kilka propozycji

          

Wczasie pracy możesz posłuchać piosenek

 https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4 

  https://www.youtube.com/watch?v=guW9ebt7wto&t=99s

Posprzątaj po skończonej pracy.

     Pękna praca Tatiany. Dziękuję

Mój Drogi Przedszkolaku bardzo za Tobą tęsknię. Chciałabym już Cię zobaczyć , porozmawiać i pobawić się z Tobą i resztą naszej grupy. Niestety musimy jeszcze zostać w domach. Proszę bądź ostrożny, baw sie bezpiecznie, dbaj o  zdrowie swoje i najblizszych.

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020r. MOJA OJCZYZNA

"Jak Polska długa i szeroka"

W tym tygodniu będą święta państwowe ( 1 maj- Święto Pracy, 2 maj - Dzień Flagi, 3 maj - Święto Uchwalenia Konstytucji), dlatego dużo informacji będzie o Polsce- naszej Ojczyźnie.

Dzisiaj otwierasz nową książkę.   Zanim zaczniesz pracować podpisz ją i pooglądaj, co się w niej znajduje, co będziesz poznawać? 

  1. Zobacz filmik.   https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Wymień symbole narodowe , ile ich jest?

Spróbuj zaśpiewać fragment hymnu narodowego.

  1. Otwórz karty pracy na stronie 12 i 13, popatrz na ilustracje, powiedz, co możemy zobaczyć w Polsce, gdybyśmy np. pojechali na wycieczkę lub na wczasy.  Ty 6-latku, spróbuj przeczytać podpisy pod ilustracjami.

Jak widzisz na obrazkach,  Polska jest różnorodnym krajem pod względem krajobrazu - mamy tereny górzyste, jeziora, lasy, parki, a także plaże i morze.

Polska to piękny kraj!!!

Teraz napisz po śladzie zdanie, które znajduje się na dole karty pracy.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

  1. Wykonaj flagę Polski - z czerwonej i białej kartki wydzieraj małe kawałki papieru i przyklejaj na szablonie, który znajdziesz w wyprawce( karta 20) Zamocuj flagę na patyczku do szaszłyków lub takim, który znajdziesz na podwórku.  Pamiętaj nie niszcz drzew!  Flagę umieść w Twoim pokoju. Posprzątaj po pracy.
  2. Pobaw się na podwórku- zapytaj Rodziców, czy nie potrzebują Twojej pomocy przy pracach w ogrodzie?

            Na jurto przygotuj plastikowe butelki po napojach potrzebne nam będą do  ćwiczeń  gimnastycznych

W ramach wolnego czasu możesz zrobić krowę i jaskółkę, których szablony są w wyprawce (karta 18,21). To zaległe prace z poprzednich tygodni.

Powodzenia!  

          

Amelia                                           Kasia z rodzeństwem                      Milena

        

  Kalina                                               Kamil                                          Tatiana

WTOREK  28.04.2020r.

 „Mapa Polski ”

1.Otwórz kartę pracy na stronie 14 i zobacz jaki kształt ma mapa Polski.

Na mapie Polski - wskaż stolicę - Warszawę-znajduje się w centralnym punkcie (prawie  na środku mapy - Rodzic pomaga)

A czy wiesz, że Warszawa nie była naszą stolicą od początku? Na pewno  pamiętasz z filmiku z wczoraj, które miasto było pierwszą stolicą Polski? Tak, to było Gniezno, a drugą był Kraków .

2.Pokaż  na mapie, gdzie znajdują się góry (na dole mapy), morze (na górze mapy). Poproś Rodzica, aby pokazał Ci, gdzie mniej więcej Ty mieszkasz. Odpowiedz, czy masz bliżej, by pojechać w góry czy nad morze?

Na mapie jest bardzo dużo  koloru zielonego - oznacza on tereny nizinne, na których rosną m.in. lasy lub  znajdują się pola, łąki, pastwiska.

Na niebiesko są oznaczone na mapie rzeki, jeziora, morze.

Pomarańczowym / czerwonym kolorem oznaczone są góry.

Największe rzeki w Polsce to Wisła i Odra, a góry najwyższe to Tatry.

Podzielcie na sylaby i głoski wyraz MAPA ( ile ma sylab?, Ile głosek?)

  1. Wykonaj zadania na stronie 14 i 15 w kartach pracy zgodnie z poleceniami.
  2. Ćwiczenia gimnastyczne z butelkami

- rozłóż butelki po pokoju z odstępami w różnych kierunkach i pobiegaj między nimi tak, aby żadnej z nich nie przewrócić

- poukładaj butelki w rzędzie z dużymi odstępami i przechodź na czworakach między nimi, tzw. slalom między butelkami

- usiądź po turecku, wyprostuj plecy, przełóż butelkę nad głową z prawej ręki do lewej- dotknij  podłogi  potem lewą ręką unieś i podaj do prawej nad głową - powtórz 10 razy

- w siadzie klęcznym odsuwaj butelkę obiema rękami jak najdalej w przód i przysuń z powrotem do kolan

- wstań z butelką, podnieś nogę do góry uginając ją w kolanie i przełóż pod nią butelkę. Ćwiczenie wykonaj kilkakrotnie podnosząc raz lewą raz prawą nogę.

  1. Wyjdź na podwórko i potrenuj jazdę na rowerze lub hulajnodze. Baw się ostrożnie!                                 
  2.  ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
  3.    Rozwiąż krzyżówkę na stronie 16 w kartach pracy (poproś Rodzica o pomoc, 5- latki przepisują hasła do krzyżówki, napisane przez Rodzica na innej kartce)

 

Szczęść Boże
Drogie dzieci już niedługo rozpocznie się najpiękniejszy miesiąc - Maj.

https://www.youtube.com/watch?v=HWGVqhNaziU&feature=youtu.be

Jest on poświęcony  Matce Bożej.

https://www.youtube.com/watch?v=SSAaGrG1V-k&feature=youtu.be

W załączniku znajduje się obrazek Maryi.
Kto ma taką możliwość to zachęcam do wydrukowania i pokolorowania.

Pozdrawiam katechetka  Monika Adamik

       Karolina 

 

ŚRODA 29.05.2020.  „ Warszawa stolica Polski ”

  1. Na początku naszej wycieczki po stolicy zapraszam Cię do posłuchania piosenki

 https://www.youtube.com/watch?v=cL1ak9-ctGY

  1. Teraz posłuchaj kilku informacji o Warszawie                                                                                                Stare Miasto to najstarsza część Warszawy. Podczas II wojny światowej Stare Miasto było całkowicie zburzone. Zostało jednak odbudowane. Przy Placu Zamkowym znajduje się Zamek Królewski, który był siedzibą królów. Obok stoi kolumna Zygmunta III Wazy. To król, który stoi na wysokości i spogląda na swoje miasto i w każdej chwili jest gotowy ostrzec mieszkańców przed niebezpieczeństwem.

Łazienki Królewskie to piękny pałac i ogromny park. To ulubione miejsce króla Stanisława  Augusta Poniatowskiego. W Łazienkach można  zobaczyć pomnik jednego z najsłynniejszych polskich kompozytorów Fryderyka Chopina.

W Pałacu Kultury i Nauki znajdują się kina, teatry, muzea, księgarnie, kluby sportowe, wyższe uczelnie, instytucje naukowe, sale koncertowe. Organizowane są wystawy, kiermasze, targi i zajęcia dla dzieci

W budynku Sejmu znajduje się siedziba władz państwa. Tu zapadają decyzje dotyczące wszystkich Polaków.

Stadion Narodowy znajduje się nad Wisłą. Stadion został zbudowany w kolorach…. Tak masz rację- biało-czerwonych- nawet krzesełka na stadionie są w takich kolorach. Odbywają się tam ważne wydarzenia sportowe i koncerty.

                

           

 Wskaż na zdjęciach opisane miejsca. Zauważyłeś/aś, że jednego nie opisałam, ponieważ Ty, na pewno wiesz co to jest. TAK masz rację to Syrenka warszawska,która stoi nad brzegiem Wisły

  1. Otwórz książkę na str. 18-19 i zrób zadania- dopasuj puzzle do całości obrazka i pokoloruj wg kodu
  2. Wyjdź pobawić się na podwórko pod opieką kogoś dorosłego. Po powrocie pamiętaj umyć dokładnie rączki.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

   Jeśli masz ochotę zrób szlaczki i  zadania matematyczne na str. 20-21

 Przygotuj na jutro rolkę po papierze toaletowym.

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW!

W CZWARTEK OD GODZ. 9.00 - 14.00  BĘDZIE MOŻLIWOŚĆ ZABRANIA Z PRZEDSZKOLA RZECZY OD DZIECI   NP. PAPCIE, STRÓJ GIMNASTYCZNY, PLECAKI, DODATKOWE UBRANIA

 

CZWARTEK  30.04.2020 

„Nasi sąsiedzi”

Witaj.

1. Każdy z nas lubi pojechać na wycieczkę lub  wakacje. Czy wiesz jak nazywają się nasi najbliżsi sąsiedzi. Pomyśl…. Tak to Niemcy, Czechy, Słowacja, Litwa, Białoruś, Rosja, Ukraina.

Niektóre kraje leżące na kontynencie europejskim zawiązały unię czyli tzw. porozumienie, umowę, układ. Kraje te współpracują ze sobą, pomagają sobie.  Unia Europejska ma swoją flagę. Jest ona  błękitna i ma 12 złotych gwiazd, które symbolizują pierwsze kraje jakie przystąpiły do unii. Krąg gwiazd jest symbolem jedności i porozumienia. Obecnie do Unii Europejskiej należy 27 państw. Unia Europejska ma także swój hymn. Jest nim „Oda do Radości” Ludwga von Bethowena.  Unia ma tez wspólną walutę EURO, która jest dowodem integracji europejskiej, używa jej 19 spośród 27 państw.        

    https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw&t=304s

2 .Otwórz książkę na str. 24 i zobacz jak duża jest Unia Europejska. To cały obszar  pomalowany na niebiesko (oprócz Wielkiej Brytanii, która znajduje się na górze mapy-wyspy)

3. Na str. 25 odszyfruj nazwy krajów wg podanego kodu a na str. 26-27 pokoloruj flagi, rozwiąż krzyżówkę i zrób ołówkiem szlaczki.  

Nie musisz wszystkiego robić od razu. Rozłóż pracę. Ważne żebyś ją zrobił/a. To uczy Cię systematyczności, sumienności i obowiązkowości.

4. Wyjdź na podwórko. Poćwicz jazdę na rowerze, hulajnodze. Spróbuj poskakać na skakance (jeśli masz). Rozłóż sznurek lub narysuj linię kredą na chodniku i chodź po niej jak po równoważni, przeskakuj przez linię.

Baw się bezpiecznie. Pamiętaj o umyciu rąk po przyjściu z podwórka.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Dzisiaj zrobimy godło naszego kraju. Co nim jest? Masz rację orzeł biały. Żeby zrobić takiego orła potrzebujesz rolkę po papierze toaletowym, białą kartkę, pasek białej kartki (szerokości rolki), kawałek żółtej kartki, lub złotko z cukierków, klej, nożyczki. I najważniejszą rzecz Twoje ręce. Przyłóż rękę no kartki, rozłóż palce, weź ołówek i odrysuj rękę. Teraz drugą, wytnij. Rolkę oklej papierem, przyklej skrzydła, oczy, dziób i szpony. Możesz zrobić koronę.

            źródło Pinterest           Praca Amelki'

Życzę miłej pracy

PAMIĘTAJ!!!   NOŻYCZKI SĄ OSTRE.

W piątek przypada  Święto Pracy, w sobotę Święto Flagi a w niedzielę Święto Konstytucji. Postaw swoją flagę w widocznym miejscu w pokoju a Tatę poproś, by zawiesił dużą  flagę na balkonie.

       Dziękuje bardzo Tatianie i Kamilowi :)

 

 

PONIEDZIAŁEK   04.05.2020r. „Moja miejscowość, mój region”

„Dzień Strażaka”

W zeszłym tygodniu opanowałeś/aś informacje o Polsce, a w tym tygodniu będziemy zgłębiać  zagadnienia związane z  naszą miejscowością.

  1. Rozwiąż zagadkę:

Jedzie gasić pożar na głośnym sygnale,

Płomieni i ognia, nie  boi się wcale.

Tak, oczywiście, że to STRAŻAK. Dziś właśnie przypada święto wszystkich strażaków, jeżeli znasz jakiegoś strażaka w swoim sąsiedztwie, to złóż mu życzenia.

 Zastanów się i odpowiedz: Czym zajmuje się strażak?  Jak wygląda jego stój? Jaki ma  potrzebny sprzęt? Jak nazywa się pojazd, którym strażak jeździe na akcję? Przypomnij sobie numery alarmowe (998 lub 112)

  1. Zobacz filmik    https://www.youtube.com/watch?v=OXKCeYIGGUs

 Teraz już wiesz, jak bezpiecznie zachować się w razie wystąpienia pożaru. Jeżeli musiałbyś zadzwonić na numer alarmowy i zgłosić np. pożar to musiałbyś podać adres zamieszkania. Proszę, przypomnij sobie i powiedz  swoje dane: nazywam się…………, mieszkam w miejscowości ……………., na ulicy…………..(numer domu)

Pomyśl. Czy w naszej miejscowości Czyżowice mamy remizę strażacką? Wybierz się na spacer  z Rodzicem i zobacz, gdzie znajduje się straż - może garaż będzie otwarty i zobaczysz wóz strażacki?

Gdy pójdziesz na spacer, zobacz jaki jest herb Czyżowic - jest umieszczony na znakach z nazwami ulic naszej miejscowości. Każda miejscowość ma swój herb, pamiętasz jaki herb ma Warszawa?

  1. W kartach pracy na stronie 3 w ramce narysuj wóz strażacki lub strażaka, który gasi pożar. Ramkę ozdób według własnego pomysłu.
  2. Na dole tej strony zobacz jakie są herby miast: Gdańsk, Łódź i Katowice. Narysuj herb Czyżowic.

Dziękuję za wykonanie wszystkich zadań!!!

                                  źródło Pinterest  

             

 

       Nikodem i Amelka. Dziękuję.

 

WTOREK  05.05.2020 r.

  „Miasto a wieś”

  1. Poćwicz do piosenki - utrwalisz sobie prawą  i lewą rękę oraz  prawą  i lewą nogę.

                https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. Porównaj te dwa obrazki, odpowiedz czy są takie same? Czym się różnią, co przedstawiają? Opisz jak wyglądają domy (czy są takie same)? Na którym obrazku jest więcej zieleni, dlaczego?, Gdzie żyją zwierzęta? Wymień zwierzęta,które mieszkają na wsi.

       

  1. A teraz zabawa pt: „Prawda/fałsz” - poproś Rodziców
    o przeczytanie poniższych zdań, Twoim zadaniem jest odpowiedzenie, czy zdanie wypowiedziane przez Rodzica jest prawdziwe czy fałszywe?

      - na wsi jeżdżą tramwaje.

      - po chodniku w mieście chodzą krowy.

      - w  mieście ludzie mieszkają w blokach.

      - na wsi jeździ mniej aut.

      - na wsi jest dużo sadów i ogrodów.

      - krowy pasą się na wsi na łąkach.

 - w mieście chodzimy z psem na smyczy.

  1. Wykonaj zadanie w kartach pracy na stronie 4 i 5
  2. Wyjdź na spacer z Rodzicem po okolicy i sprawdź, czy w Czyżowicach jest bank, apteka, policz sklepy spożywcze, które mijasz.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

  Z klocków, które masz w domu, zbuduj dom. Na karteczce napisz ulicę i numer Twojego domu,przyklej go taśmą na  budowlę, zrób zdjęcie i prześlij go do mnie.

Dziękuję,  miłego dnia!!!

 

              Domek Amelii i Kamila.

ŚRODA 6.05.2020. 

„Wesoła zabawa  ”

1.Dzisiaj zaczynamy od wesołej  zabawy i ćwiczeń oddechowych- przeczytaj tekst B. Formy razem z Rodzicem:

Psotny wietrzyk wpadł do Sali                                         Rodzic

Szu, szu, szu, szu, szu, szu                                                teraz Ty

Zdmuchnął z biurka pracę Ali                                          Rodzic

Fru, fru, fru, fra, fra, fra                                                    Ty

Wszystkie książki poprzewracał                                       Rodzic

Tralala, tralala                                                                   Ty

Taka to już jego praca                                                       Rodzic

Bla, bla, bla, bla, bla, bla                                                  Ty

Zdmuchnął obrus, trzasnął drzwiami                               Rodzic

Bum, bum, bum, bum, bum, bum                                    Ty

I już nie ma wiatru z nami                                               Rodzic

Rum, rum, rum, rum, rum, rum.                                       Ty

  1. Otwórz książkę na stronie 7 i skreślaj litery, które tworzą nazwy podanych obrazków, z pozostałych liter czytając po przekątnej odczytaj hasło. Pisz po śladach liter i  skreśl to zdanie, które nie pasuje, odszukaj wśród naklejek te, które kojarzą się z wsią i miastem, przyklej odpowiednio obok wyrazu „wioska”,  „miasto”. Przeczytaj (6 latki) razem z Rodzicem tekst na str.6 i dopasuj do niego obrazki.
  2. Wyjdź na podwórko, pobaw się, pomóż Rodzicom w pracach porządkowych na ogrodzie.
  3. Zadzwoń do Babci i Dziadka może znają jakieś ciekawe historie o naszej miejscowości. Poproś, żeby Ci opowiedzieli ,a jak nie znają, to na pewno będą się cieszyć, że do nich zadzwoniłeś/aś.

 ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Dzisiaj zrobimy wiatraczek. Potrzebujesz : kartkę papieru, klej, nożyczki, pinezkę, patyczek.   Zobacz film a praca pójdzie Ci łatwo.

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o

Powodzenia!!!

Kochani wracam do zadania z układaniem domku z klocków. Bardzo proszę o zdjęcia bez adresu ( to, czy prawidłowo napisałeś/aś swój adres sprawdzi Rodzic).

Dziękuję P. Kasia

                        

                      

Domy wspaniałe, niektórzy zostaną architektami. A wiatraczki.... Ktoś chce chyba gdzieś polecieć.

Dziękuję Karolinie, Tatianie, Agacie, Amelii, Milenie i Kamilowi.

CZWARTEK  7.05.2020 

„Zawody w mojej miejscowości”

Witaj.

1.Dzisiaj porozmawiamy o tym, czym zajmują się ludzie w naszej miejscowości. Pomyśl i odpowiedz Rodzicowi jaki zawód wykonuje Twoja mama i tata, czym się zajmowali dziadkowie, gdy pracowali (lub jeszcze pracują), a gdzie pracuje wujek i ciocia? Jeśli to wszystko wiesz to brawo, a jeśli nie, to nic się nie stało. Porozmawiaj z dorosłymi, dowiedz się , gdzie pracują i co w tej pracy robią, czym się zajmują.

2.Rozwiąż zagadki:

Osłuchuje i bada brzuszek. Potem zagląda do gardła a nawet do uszek.

Pożar, powódź, nawet dziura w dachu. Ten jegomość nie zna strachu. Gdy więc dopada ludzi klęska jakaś, wzywają na pomoc pana…

Ściga przestępców i zamyka ich w areszcie. Czasem kieruje też ruchem. Jeśli dobrze znasz przepisy, jesteś jego druhem.

Myślę czasem o tym panu, który dba o stan komina. To ciekawe, czy on także podczas pracy, ciągle się za guzik trzyma.

Gdy komputer się zawiesi, zatnie lub zepsuje, ten pan szybko go naprawi i zaprogramuje.

W białym fartuchu ze słuchawkami, zajmuje się fachowo chorymi zwierzętami

Świeżutkie pieczywo w sklepie jest od rana. Jak myślisz, kto w nocy piecze je dla nas?

Chodzi z dużą torbą, trudne ma zadanie. Zajmuje się co dzień listów doręczaniem.

Gdy wejdziesz do sklepu, ta miła osoba, spyta co chcesz kupić i wszystko ci poda.

Roślinami się zajmuje, sadzi warzywa, owoce hoduje. Ma na głowie ogród cały, kwiatów znawca doskonały.

Czy któryś z wymienionych zawodów wykonują Twoi bliscy? Może znasz kogoś w naszej miejscowości, kto pracuje w jednym z tych zawodów?  Pamiętaj, że każdy zawód jest bardzo ważny i potrzebny. Szanuj wszystkich ludzi, kiedy spotykasz osoby dorosłe na spacerze, kiedy wchodzisz do sklepu powiedz „ dzień dobry”. To bardzo miłe.   

 https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

3.Wykonaj ćwiczenia grafomotoryczne na str. 8,9 i  przeczytaj z Rodzicem opowiadanie.

4.Wyjdź na podwórko i pobaw się bezpiecznie.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

Dzisiaj zrobisz wagę. Drogi Rodzicu proszę o pomoc w wykonaniu zadania.

Przygotuj wieszak i dwie reklamówki (jednorazowe np. po pieczywie).  Nałóż reklamówki na końce wieszaka ( jeśli spadają, przyklej taśmą klejącą). I gotowe. Weź 6 różnych przedmiotów. Chwyć wieszak za uszko i włóż do jednej reklamówki np. autko a d drugiej łyżkę- co jest cięższe? Zważ tak wszystkie przygotowane przedmioty.

Odpowiedz na pytania:

W którą stronę przechyla się ramię wieszaka, gdy ważony przedmiot jest cięższy? Który z Twoich przedmiotów był najcięższy, a który najlżejszy?

Jedna z zagadek była o weterynarzu. Wyobraź sobie, że nim jesteś i opiekujesz się chorym kotkiem. Wyciągnij z teczki niebieską kartkę z napisem” tangram”, wypchnij elementy i poukładaj figurę kotka. Przyklej na kartkę i pochwal się nim.   Tu znajdziesz wzór kota    https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/284

Świetna praca. Dziękuję.     

W związku z ograniczeniami zapraszamy na stronę  https://ppczyzowice.gorzyce.pl/aktualnosci/index/Wiewiorki-nauczanie-zdalne/idn:93 

PIĄTEK 8.05.2020. 

„Listy, pocztówki, adresy ”

1.Na początek zabawa Prawda-fałsz. Znasz swoją miejscowość i na pewno zadanie pójdzie Ci łatwo.

W miejscowości, w której mieszkam są wieżowce.

W mojej miejscowości nie ma parku.

Mieszkam w mieście.

Tam, gdzie mieszkam jest  Straż Pożarna i apteka.

Chodzę do przedszkola w swojej miejscowości.

W mojej miejscowości jest las.

Moja miejscowość nazywa się Rybnik.

Brawo. Świetnie sobie poradziłeś/aś, bo dobrze znasz  miejscowość, w której mieszkasz.

  1. A teraz o czynności już trochę zapomnianej. O pisaniu listów, kartek pocztowych i widokówek.

Prostokąt mamy, w niego listy przed wysłaniem wkładamy.  (koperta)

Od listonosza dostajesz, widoki rozpoznajesz.

Mało jest do czytania, więcej do oglądania.                          (pocztówka)

Kiedyś, gdy każdy z nas nie nosił telefonu komórkowego przy sobie, żeby przekazać  jakieś wiadomości ludzie pisali do siebie listy. Opisywali w nich ważne dla nich sprawy, pisali co się wydarzyło, wyznawali sobie miłość.  Teraz to samo robimy pisząc SMS .

Kartka pocztowa czy widokówki dalej wysyłamy najczęściej z wakacji. Piszemy z jednej strony pozdrowienia a z drugiej jest jakiś widok z miejsca, w którym jesteś na wakacjach.

Aby list i widokówka dotarły do  np. dziadków, musisz napisać na widokówce w przeznaczonym do tego miejscu lub na kopercie imię, nazwisko i adres dziadków.  Na zaadresowaną widokówkę i list na

do góry