GRUPA LISKI

10 Maja 2020

PIĄTEK  12.06.2020r.

„Miejsca letniego wypoczynku”

  1. Jak Ci minął wolny dzień? Dobrze się bawiłeś/aś ? Ciasto z truskawkami smakowało?                                            
  2. Zacznijmy dzisiaj od ćwiczeń oddechowych- „Drzemka na łące”. Zaproś do zabawy Rodzica lub rodzeństwo. Połóż się na plecach na podłodze, wycisz się, uspokój, połóż delikatnie dłonie na brzuchu. Teraz wykonaj powolny wdech -równocześnie nosem i ustami-tak aby poczuć unoszące się dłonie. Następnie wykonaj powolny wydech ustami starając się wyczuć jak dłonie się obniżają. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
  3. „Zabawa w echo”- powtórz za Rodzicem zdania z odpowiednim natężeniem głosu: cicho, umiarkowanym głosem, głośno, jak robot Nadchodzą wakacje.  Wędrujemy górskim szlakiem.  Kąpiemy się w morzu. Pływamy kajakiem.
  1. Posłuchaj piosenki i zatańcz do niej   https://www.youtube.com/watch?v=3jqBO3x6Kxs                                                      Odpowiedz na pytania: Jak wyglądało lato w piosence? Gdzie zaprasza nas lato? Co lato lubi jeść?
  2. Otwórz karty pracy na stronie 78 i wykonaj zadanie-przyjrzyj się obrazkom, przeczytaj wyrazy i połącz dzieci z odpowiednim miejscem ich wypoczynku wakacyjnego. Rysuj po śladzie nie odrywając ręki od kartki. Pamiętaj przykładasz ołówek w miejscu czerwonej kropki i rysujesz jak wskazuje strzałka.
  3. Wyjdź na podwórko i w piaskownicy zbuduj zamek z piasku. W razie niepogody zrób zamek z plasteliny lub ciastoliny.

      Życzę Tobie i Twojej Rodzinie pięknego dnia.

P.S. Przygotuj na przyszły tydzień 2 rolki po papierze toaletowym, tasiemkę, wstążkę lub sznurek

Dziękuję Mariuszu za słoneczko

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

ŚRODA 10.06.2020r.

  1. Przypomnij sobie piosenkę o lecie, poruszaj się rytmicznie, zaśpiewaj refren „Lato, lato, lato, lato baw się z nami, lato, lato, lato bądźmy kolegami, lato, lato, lato, lato z przygodami , obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami”                                                                 https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ       
  2. Przyjrzyj się ilustracji, powiedz co widzisz. Odpowiedz na pytania: gdzie wyjechały dzieci? Ile jest dzieci na ilustracji?, Ile jest dziewczynek?, jakie mają zabawki?, ile ptaków lata?, Ile kokosów jest na palmie?, po której stronie ilustracji znajduje się palma, a po której stoi chłopczyk?,

                          

  1. Podziel wyrazy na sylaby i głoski: morze, góry, łopatka, materac, klapki, krem, kapelusz, plecak
  2. Wykonaj zadania w kartach pracy na stronie 76 i 77.
  3. Idź z mamą na spacer, kupcie truskawki i przygotujcie koktajl, galaretkę z truskawkami lub ciasto - jutro wolny dzień od zajęć.
  4. Na swoim podwórku znajdź patyk i porysuj nim po ziemi - możesz napisać swoje imię

                                         Miłej środy- pamiętaj jutro dzień wolny!

Dziękuję za przysłane prace plastyczne- bardzo mi się podobają!

        przyjaciele Ani       

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

WTOREK 9.06.2020r.

  1. Na początek dzisiejszego dnia weź piłkę i przygotuj się do ćwiczeń.

 https://www.youtube.com/watch?v=fV9OhB8Jz4E&fbclid=IwAR1Gm5CNxKpn2jWXgws81ZRKzuhwiPeCrwJzWaREDowskgAxZpxvaI7DJUo

  1. Posłuchaj treści wiersza L. Łącz „Letnie wakacje” i odpowiedz na pytania: o jakiej porze roku dzieci wyjeżdżają na wakacje?, gdzie można wyjechać na wakacje?

 Kiedy są wakacje i nie pada deszcz, możesz gdzieś wyjechać jeśli tylko chcesz.                                                                                        Kiedy są wakacje - morze, góry, las, gdzie tylko znajdziesz, miło spędzisz czas.                                                                                            Latem złociste promienie słońca padają na ziemię,                                                                                                                                 Popatrz - rozwiały się chmury, baw się i nie bądź ponury.                                                                                                                     Morze, muszelki, piasek, góry lub łąka za lasem                                                                                                                                    Warmia, czekają jeziora, lato - już wyjechać pora.          

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 74 , przyjrzyj się uważnie mapie, czy poznajesz czego to mapa?- tak, to mapa Polski. Przypomnij sobie symbole polski (flaga, godło, hymn) Powiedz nazwę  stolicy Polski, morza, gór i najdłuższej rzeki.                                           6-latku przeczytaj (5-latku poproś o przeczytanie tekstu), gdzie dzieci jadą na wakacje?  Wskaż te miasta na mapie.
  2. Wykonaj ćwiczenie na stronie 75 oraz szlaczki na obydwóch stronach
  3. Jeżeli masz ochotę, to wykonaj rysunek (kredkami, farbami, pastelami), gdzie chciałbyś pojechać na wakacje (góry, morze, jeziora…) - czekam na zdjęcia:)

                          Miłego wtorku!!!             

DZIĘKUJĘ ZA PRZYSYŁANIE WASZYCH PRAC- SĄ PIĘKNE !!!

                    przyjaciele Mileny K.  słońce Mateuszka                                 

 słońce Rafała     słońce Arusia   

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

PONIEDZIAŁEK 8.06.2020r.

 „Lato tuż, tuż”

  1. Posłuchaj piosenki, poruszaj się rytmicznie, powiedz o czym jest piosnka. Naucz się refrenu „Lato, lato, lato, lato baw się z nami, lato, lato, lato bądźmy kolegami, lato, lato, lato, lato z przygodami , obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami”       https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
  2. Piosenka jest o tematyce letniej, ponieważ zbliża się pora roku -lato. Pomyśl i powiedz, z czym kojarzy się lato?: ubiór - wymień części garderoby i obuwia letniego, zabawy na podwórku, chłodne napoje i przysmaki. Wymień wszystkie pory roku. Ile ich jest? Przypomnij sobie dni tygodnia, z pomocą Rodzica wymień  nazwy miesięcy w roku.
  3. Przeczytaj jeszcze raz rozwiązanie krzyżówki na stronie 73 w kartach pracy, którą rozwiązałeś\aś w piątek. Powiedz, gdzie można pojechać na wakacje i co można na nich robić?
  4. Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze:

„Podróż samochodem”- naśladuj jazdę samochodem po pokoju omijając różne przeszkody, które w nim napotkasz

„ Samolot” - naśladuj startujący samolot i pobiegaj z rozprostowanymi ramionami, naśladując lot samolotem, po chwili „wyląduj”.

„ Pociąg” - zaśpiewaj piosenkę „ jedzie pociąg z daleka” - i naśladuj jazdę pociągiem, zabierz do pociągu jakiegoś pasażera

„Spływ kajakiem”- usiądź na podłodze z Rodzicem (rodzeństwem) naprzeciwko siebie, tak, aby stopy się stykały, podajcie sobie ręce i pochylaj się raz do przodu, raz tyłu.

„ Na szlaku” - maszeruj cicho, wdychaj powietrze nosem, jednocześnie unosząc ramiona. Wydychaj powietrze ustami, opuszczając ramiona

  1. „ Słońce”- wykonaj słońce z materiałów, które masz w domu i w dowolny sposób. Umieść gotowe słonko w swoim pokoju, by zawsze Ci „świeciło” i przypominało o nadchodzącym lecie i pięknych dniach. Każdego dnia - uśmiechnij się do niego!

Oto kilka propozycji.

              

  1. Wyjdź na podwórko, ubierz się stosownie do pogody. Pospaceruj pomiędzy kałużami, jak masz kalosze a Rodzic pozwoli to poskacz po kałużach.                                                                                                                    Zasłużyłeś\aś na relaks.   Miłego poniedziałku!!!

PIĄTEK   5.06.2020 

„ Zabawy matematyczne”

1.”Mierzymy”- weź sznurek, wstążkę lub sznurówkę i zmierz wysokość stołu, szafki ( komody), niskiego stolika. Policz ile razy musisz przyłożyć sznurek, żeby zmierzyć wysokość. Czy wszystkie meble mają taką sama wysokość?

  1. Otwórz książką na str.70 nazwij rzeczy przedstawione na obrazku, teraz policz kule i koła. Cym one się różnią?                        Podziel na głoski wyrazy: globus, kulka, zegar, lupa.                                                                                                                            Na str. 71 policz czerwone i zielone kratki, odszukaj wśród naklejek litery umieszczone obok kratek, naklej je w odpowiednie miejsce a dowiesz się czym lubi się bawić Ada i Olek.  Na dole strony zrób szlaczek.
  2. Posłuchaj piosenki, zaproś do zabawy Rodzica, rodzeństwo i razem zatańczcie                                                                                       https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
  3. Weź kredki, otwórz książkę na str.72 i pokoloruj koła po prawej stronie kartki wg podanego wzoru, rysuj po śladzie drogę samochodu.    
  4. Potrenuj jazdę na rowerze lub hulajnodze,  pozjerzdźaj na zjeżdżalni ,pobaw się w ogrodzie. 

 Pamiętaj baw się bezpiecznie!!! 

Rozwiąż krzyżówkę na str.73 . Przyklej literki lub sam/a spróbuj je napisać.

Miłego dnia !

     prace Mileny G.        Laura z przyjacółką Lenką

Bardzo dziękuję za wykonane prace- są super!

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

CZWARTEK   5.06.2020

„Przyjaciel dobry na wszystko”

Witaj!

Obejrzyj bajkę  https://www.youtube.com/watch?v=12noA3Z8-Zw

1.Usiądź wygodnie i otwórz książkę na str. 68 poproś Rodzica o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej „Mój przyjaciel”. Odpowiedz na pytania: Kto to jest przyjaciel? Czy masz swojego przyjaciela/przyjaciółkę? Czy przyjaciel zdradza wasze tajemnice? Czy przyjaciel musi być tylko jeden? Co lubisz robić ze swoim przyjacielem/przyjaciółką? Opisz swojego przyjaciela/przyjaciółkę- spróbuj go/ją narysować na str. 69, dokończ rysować  szlaczki.

2.Posłuchaj piosenki, poskacz do niej, spróbuj zaśpiewać refren   https://www.youtube.com/watch?v=E4tI_GwuGts   

Zostań dziś moją przyjaciółką, czeka nas nowych przygód wiele

Jeśli chcesz spełniać swe marzenia, zostań dziś moją przyjaciółką

Bawmy się to fantazji czar, woła nas wielkiej mody świat

Spełnią się wszystkie nasze sny, Twoją chce przyjaciółką być

3.Przyjrzyj się obrazkom na stronie 66  opisz zachowanie dzieci,  pokoloruj na zielono kwadracik przy obrazkach, na których dzieci odpowiednio się zachowują, policz literki w wyrazach napisz ich liczbę, na str. 67 rysuj po śladach.

  1. Przyjrzyj się uważnie obrazkowi i zapamiętaj 3 ćwiczenia. Teraz wyjdź na podwórko i wykonaj je. Pobaw się w ogrodzie. Pamiętaj bądź ostrożny/a.! Jeżeli będzie słonecznie, pamiętaj o nakryciu głowy.

 

  Udanego dnia!!!       tak pracował Aruś

RELIGIA W NASZEJ GRUPIE

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

 Drogie dzieci

Już niedługo wielka uroczystość . W Boże Ciało zapraszamy Pana Jezusa, aby był z nami tam, gdzie mieszkamy
i żyjemy.

https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

Dużo radości życzę na każdy dzień.

Pozdrawiam M. Adamik

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

ŚRODA 3.06.2020r.

Temat dnia „Jesteśmy tolerancyjni”

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 62 i opowiedz historyjkę obrazkową , pomyśl i wypowiedz się na temat zachowania Olka.
  2. Porozmawiamy o niepełnosprawności. Porozmawiamy na temat osób niewidomych, niesłyszących oraz osób z różnymi innymi trudnościami. Na początek zapraszam do  zabawy:

„ Przewodnik” - zaproś do zabawy mamę, tatę lub rodzeństwo. Jedno z Was zamyka oczy - jest niewidome. Druga osoba jest przewodnikiem, który stara się wskazać swojemu partnerowi odpowiednią drogę i dba o jego bezpieczeństwo, czyli o to, aby podczas spaceru nie zderzył się z jakimś przedmiotem lub inną osobą. Następnie zamieńcie się rolami.

„ Kto stoi przed tobą?” - razem z towarzyszami zabawy pobaw się w rozpoznawanie innych osób za pomocą dotyku. Wybierz jedną osobę, która staje na środku i zamyka oczy. Następnie wyznacz drugą osobę, która staje przed nią. Zadaniem osoby z zamkniętymi oczami jest odgadnięcie za pomocą dotyku, kto przed nim stoi.

„ Nie widzę „- poproście rodzica, aby zasłonił Ci oczy apaszką. Następnie Rodzic chowa np. duży klocek, który za chwilę będziesz musiał znaleźć. Za pierwszym razem spróbuj szukać bez pomocy rodzica, a za drugim razem rodzic jest przewodnikiem i kieruje Cię słowami: na prawo, na lewo, do przodu, do tyłu i stara się doprowadzić Cię do schowanego klocka. Następnie zamieńcie się rolami.

Odpowiedz na pytania: - Jak się czułeś w roli osoby niewidomej? - Jak się czułeś w roli przewodnika? - Jakie trudności napotykają niewidomi podczas codziennych czynności? - Jak się czują np. na ulicy? - Jak możemy pomóc takim osobom? - Czy Ty starasz się być koleżeński? Postaraj się przypomnieć sobie o innych osobach z otoczenia, które potrzebują pomocy i opowiedz o nich.

   

  1. Spróbuj odpowiedzieć, co według Ciebie oznacza niepełnosprawność? Następnie wysłuchaj, co na ten temat wiedzą i mówią inne dzieci. Zobacz filmik                                                                                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=_xy3rQ1Kqvk                                                                                                                                    
  2. Spróbuj odpowiedzieć jak byś zareagował w podobnej sytuacji? Chłopcu siedzącemu na wózku inwalidzkim wypadła z ręki zabawka. Co robisz? · Dziewczynka, która nie widzi (ma chore oczy) wybiera się na spacer i potrzebuje takiej samej pary skarpet. Co robisz? · Chłopiec, który ma rękę w gipsie potrzebuje zapiąć sweter. Co robisz? · Bawisz się z kolegami piłką na placu zabaw. Przyjeżdża chłopiec na wózku inwalidzkim, który też chce się pobawić piłką. Co robisz?

Kochane dzieci, wśród osób niepełnosprawnych jest bardzo wiele dzieci, które pragną bawić się i śmiać tak samo jak zdrowe dzieci. Nie wszyscy jesteśmy doskonali, każdy czegoś nie potrafi, czegoś nie może, ale w zamian ma jakąś umiejętność, której nie mają inni. Stąd też wszyscy jesteśmy wyjątkowi i wspólnie możemy wiele osiągnąć.

  1. Dokończ rysowanie kół rowerowych oraz dokończ rysowanie domina odpowiednimi rysunkami
  2. Pobaw się na podwórku, zasłużyłeś\aś na zabawę
  3. Jeśli masz ochotę zobacz filmik o Twoich prawach

https://www.youtube.com/watchv=P5FFbkUc3Ew________

Dziękuję za przysłane prace

    Karol          Lena       

 

 

 Rafał

_ _______  ___________________________________________________________________________________________________________

WTOREK 2.06.2020r.

1.Myślę, że wczorajszy dzień był udany i pełen niespodzianek. Zapewne świetnie się bawiłeś\aś. Czas spędzony na zabawie jest ciekawy i pouczający. Otwórz kartę pracy na stronie 60, zobacz zdjęcia i powiedz, jak bawią się dzieci na różnych kontynentach. Czy Ty  też znasz te zabawy? Jaką zabawę Ty najbardziej lubisz? Jaką zabawkę? Czy dzieci są szczęśliwe czy smutne podczas zabawy, dlaczego?

  1. Jeżeli masz w domu globus, poproś Rodzica, by pokazał Ci, gdzie znajdują się dane kontynenty na kuli ziemskiej. 6-latku przeczytaj tekst na stronie 61.
  2. Napisz po śladzie nazwy kontynentów. Odszukaj w naklejkach litery i ułóż imiona dzieci na stronie 58. Dokończ szlaczki.
  3. Pobaw się piłką na podwórku
  4. Z literek w pudełku, które miałeś w przedszkolu, ułóż nazwy imion Twoich koleżanek lub kolegów, np. KAROL, MARTA ... Ciekawe, ile ułożysz? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie
  5. Zobacz filmik, dowiesz się gdzie mieszkają i jak spędzają czas dzieci w Afryce                                                 https://www.youtube.com/watch?v=1fUTYvbn8F0                                        https://www.youtube.com/watch?v=yUPVaFEWas4                                                                                                      MIŁEGO DNIA !!!    Dziękuję za przesłane zdjęcia - pozdrawiam Was sedecznie!                                                                                                                    

           

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

1 CZERWIEC MIĘDZYNARODOWY  DZIEŃ DZIECKA

Wita Cię czerwcowy ranek, tyle dzisiaj niespodzianek, tyle przygód czeka Cię.

Pierwszy czerwca-wstawać czas!

Dzisiaj święto wszystkich dzieci- to szczególny dla nas dzień.

Wszyscy śmieją się od rana, nawet mrówka roześmiana.

Czar zabawy dziś panuje i beztroska tu króluje.

Ach! Jak ptaszki dziś śpiewają, tak życzenia Ci składają.

Życzę Ci wiele radości, aby każdy dzieńbył pełen przygód, wspaniałych zabaw, pięknych wspomnień, miłości bliskich i fajnych niespodzianek.

Dzisiaj dzień zabaw, śmiechu i radości - pobaw się w ulubioną zabawę, potańcz do muzyki, koloruj, rysuj ...

                     

                     

Miłego i radosnego dnia!!!

Z okazji Dnia Dziecka zapraszam Cię do obejrzenia przedstawienia teatralnego online o godz. 10.00 pt. "Ja, Maluch i morze."

http://facebook.com/events/s/dzien-dziecka-z-teatrem-baj/1113013842425182/?ti=wa 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

PIĄTEK  29.05.2020r.  „NIBY TACY SAMI A JEDNAK INNI”

„Dzieci z różnych stron świata ”

Kochani zbliża się święto, które cały świat obchodzi w tym samym czasie -to Międzynarodowy Dzień Dziecka.

Dlatego dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, czy wszystkie dzieci na całym świecie są takie same?

                                       

1.Zobacz film  https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

I jak podobał Ci się film?  Odpowiedz na pytania: Czy wszystkie dzieci są takie same? Czym się różnią?  Kto mieszka w iglo?  Kto nosi spódnice z trawy? A kto pióropusz?                   

Pięknie, brawo uważnie oglądałes/aś.

  1. Powiedz proszę , co lubisz robić? W jaką zabawę najbardziej lubisz się bawić? Jaka jest Twoja ulubiona zabawka? A teraz pomyśl i powiedz, co masz wspólnego z dziećmi z filmu? Już wiesz? Oczywiście! Wszystkie dzieci bardzo lubią się bawić, kochają biegać po ogrodach, pustyni, czy śniegu. Lubią się śmiać, robić psikusy, maja swoje ukochane zwierzątko-psa, kota lub papugę i bardzo kochają swoich Rodziców.
  2. Posłuchaj piosenki, poruszaj się rytmicznie i naucz refrenu: jesteśmy dziecmi chcemy miłości, jesteśmy dzięćmi chcemy radości, chcemy by często tulono nas i żeby miło płynął nam czas                                                                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Na str.56 narysuj swój portret, ozdób ramkę, napisz swoje imiona i nazwisko, dokończ szlaczek.  Jeśli masz jeszcze ochotę na pracę to zrób zadania na str. 58-59.

  1. Wyjdź na podwórko i pobaw się w ulubione zabawy .

           Życzę miłego dnia!!!

Rodzicu pamiętaj dziecko  nie musi robić wszystkiego od razu, rozłóż zadania w czasie.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

CZWARTEK  28.05.2020r.   

1.Czas na czwartkową  gimnastykę (w domu lub na podwórku)- zabierz maskotkę

- spaceruj z maskotką ,biegnij z maskotką

- połóż maskotkę na prawym ramieniu, na głowie, na wyprostowanej dłoni, na ugiętym prawym kolanie , a teraz na lewym- policz do 5

- połóż maskotkę na głowie i pochyl głowę- spróbuj złapać maskotkę gdy spada do ręki

- podrzucaj maskotką do góry i spróbuj złapać (uważaj na lampę)

- porzucaj  maskotką  do Rodzica lub rodzeństwa

- przekładaj maskotkę dookoła tułowia w prawą stronę potem w lewą

-zrób 10 przysiadów i 5 skłonów

- poskacz pajacyka

- pobaw się w „ciepło -zimno” . Wyjdź z pokoju, mama schowa maskotkę, a Ty próbuj ją znaleźć wg wskazówek rodzica - zimno, zimno….(gdy się oddalasz od schowanej maskotki) ciepło, ciepło, gorąco….(gdy jesteś blisko kryjówki). Potem zmiana ról

  1.     6-latku znasz już wszystkie literki spróbuj przeczytać z Rodzicem tekst na stronie 55 (5-latkom czyta Rodzic). Odpowiedz na pytania: Komu Ada i Olek chcieli zrobić niespodziankę? Kto miał im pomóc? Co wymyśliły dzieci? Jak myślisz, co powiedziała mama?

Zastanów się i powiedz czy miło jest robić komuś niespodzianki? Czy Ty lubisz dostawać niespodzianki? Jak się wtedy czujemy?  Pokaż minę, jakbyś dostał niespodziankę.                                                                                                                                                            Może za parę dni też będzie czekać Cię niespodzianką, którą Rodzice Ci przygotują, ponieważ zbliża się Twoje święto (Dzień  Dziecka)

  1. Ćwiczenia logopedyczne - wykonaj wg wskazówek:                                                                                                                               - całuski dla mamy (cmokamy)                                                                                                                                                                - słonko dla mamy - okrężne ruchy języka wokół warg  (okrągłe słonko rysujemy językiem)                                                                - szeroki uśmiech dla mamy - mocno rozciągamy wargi na boki i rozluźniamy                                                                                     - minki mamy - pokazujemy różne stany emocjonalne: smutek, radość, zdziwienie        
  2. Weź kartkę i przybory do rysowania- w swoim pokoju (po cichu) narysuj coś dla mamy i wręcz „niespodziewany obrazek”. Zapewne mama się ucieszy!       
  3. Potrenuj jazdę na rowerze lub hulajnodze, pobaw się w ogrodzie. 

                             Pamiętaj baw się bezpiecznie!!! 

                                         Miłego dnia !!!!

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

ŚRODA 27.05.2020r.

Witam. Myślę, że wczoraj miałeś\aś fajny dzień przede wszystkim spędzony z mamą i nie zapomniałe\aś jej za wszystko podziękować i złożyć życzenia. Dziś kontynuujemy zagadnienia dotyczące rodziny.

  1. Popatrz za okno i opisz jaka dziś pogoda. Podaj propozycje, co można robić w taką pogodę? Posłuchaj piosenki i poruszaj się                            https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q                                                                                                                                                                                             
  2. Usiądź wygodnie i pooglądaj albumy Waszych rodzinnych zdjęć. Przypomnij sobie, kiedy były robione i gdzie? Wymień osoby na fotografii (określając stopień pokrewieństwa, np.: siostra wujek, babcia). Jak oglądacie wspólnie zdjęcia - to poproś Rodzica o zrobienie teraz zdjęcia, które będzie pamiątką (możesz je przesłać do mnie za zgoda Rodzica).
  3. Zabawa słowna „ Przeciwieństwa”- podaj słowo przeciwne do podanych

pracowita - ……..(leniwa)

wesoła - …….

silna - ……..

dobra - ….

ładna - …

wysoka - ….

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 46 i 47 i spróbuj połączyć opis postaci do odpowiedniego zdjęcia. Dokończ szlaczek. Wykonaj również zadania na stronie 48 i 49. Wiem, że świetnie dasz sobie radę, bo jesteś mądrym dzieckiem.

                    Powodzenia na dziś!!!

Prace przygotowane przez Was dla Mamy- dziękuję!!!  

      prace Mateusza                                                                                                               

 

 kwiaty dla mamy od Rafała

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

WTOREK 26.05.2020r.   DZIŚ DZIEŃ MATKI

Myślę, że życzenia i prezenty już wręczyłaś\eś swojej kochanej Mamie. Ja też składam najserdeczniejsze życzenia wszystkim Mamusiom - przede wszystkim zdrowia, uśmiechu na twarzy, który ogrzewa każde dziecko. Dużo sił i codziennej radości w pokonywaniu rodzicielskich obowiązków dnia codziennego.

  1. Usiądź Mamusi na kolana, przytul ją mocno i posłuchajcie razem piosenki (możesz się z Mamą pokołysać i dawać jej buziaki)

                https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

  1. Dziś ten dzień należy do Was -do Ciebie i Mamy, spędźcie go razem w dowolny sposób. Jeżeli mama chciałaby się chwilkę zrelaksować sama, to możesz wykonać zadania w karach pracy na stronie 52 i 54- tam jest do zaznaczenia droga w labiryncie oraz kolorowanie bukietu dla mamy- poradzisz sobie sam\a

                                                      Miłego dnia dla wszystkich !!!

Wasze upominki dla Mamy - są piękne!!! 

                prace Mileny G.          

     motyl i pszczółka Arka

RELIGIA W NASZEJ GRUPIE

Szczęść Boże

Drogie dzieci

Dzisiaj  o wyjątkowej osobie

Posłuchaj i zaśpiewaj:

 https://www.youtube.com/watch?v=k1eAiIK02mE

Zachęcam Was  do pokolorowania obrazka dla Kochanej Mamy.

 https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-977-dzień-matki-mama-z-dziećmi.html

Można nauczyć się wiersza:

Kocham Cię Mamo!

Mamusiu droga wciąż proszę Boga

Który króluje na niebie

By ręką Boską przed wszelką troską

Ochraniał Ciebie.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

PONIEDZIAŁEK   25.05.2020r.

Temat dnia : Zabawy i sporty z mamą i tatą

  1. Posłuchaj treści wiersza J. Koczanowskiego „ Mama i tata” i odpowiedz na pytania: o jakich osobach jest mowa w wierszu?, kim dla dzieci są mama i tata?, za co kochamy mamę i tatę?, co robimy z rodzicami?, za co dzieci dziękują rodzicom?

 

                                                                                Mama i tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny wspaniały,                                                                                                            to dobre, czułe, pomocne ręce i kochające najmocniej serce.                                                                                                                          To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem,na wsi,                                                                                                             loty huśtawką, prawie do słońca, oraz cierpliwość, co nie ma końca.

                                                                                 Kochana mamo, kochany tato, dzisiaj dziękować chcemy wam za to,                                                                                                             że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.

  1. Otwórz kartę pracy na stronie 50 i 51 i przyjrzyj się ilustracjom, jak można aktywnie spędzać czas z rodzicami, np. uprawiając sport. Zapewne każdy z Was jeździ na rowerze lub lubi pobawić się w berka się z Rodzicem - pamiętaj zachowywać się bezpiecznie podczas wspólnych zabaw. 6-latku, spróbuj odczytać tekst, jaki sport lubi mama Olka i Ady, a jaki tata?                                          Na dole strony nazwij sporty, jakie są przedstawione  na rysunku - spróbuj je naśladować.
  2. Wyjdź na podwórko i pobaw się „Babeczki dla mamusi”- zabawy w piaskownicy
  3. Wykonaj dziś kwiaty dla mamy - wyjmij z teczki kartę 23, przygotuj nożyczki, klej, wstążkę i kolorową kartkę. Z kolorowej kartki zwiń rulon i sklej (zobacz podpowiedz na karcie 23), wytnij kwiaty i liście, przyklej dookoła rulonu. Umieść kolorową wstążkę. (Zamiast rulonu możesz zrobić harmonijkę i skleić na dole- jak wachlarz)

Gotowy bukiet schowaj w swoim pokoju do jutra, ponieważ jutro jest święto mamy i rano nie zapomnij go jej wręczyć (przygotuj również inną niespodziankę,  którą miałeś\aś  zaplanować z tatą lub starszym rodzeństwem)

  1. Jeżeli chcesz wiedzieć, co Olek i Ada przygotowali dla swojej mamy, to rozwiąż zadanie na stronie 53 w kartach pracy.

 

Powodzenia !!!

Pamiętaj, że jutro DZIEŃ MATKI

                      Dziękuję za Wasze wykonane prace - są bardzo ładne, jestem  z Was dumna!                                                       prace Ani                    

        prace Rafała           

  

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

PIĄTEK 22.05.2020 r.

Dziś już ostatni dzień tygodnia, w którym piszę do Was i proponuję zadania do wykonania. Mam jednak prośbę do Was, abyście przez weekend z tatą zastanowili się i uzgodnili jaką niespodziankę  przygotujecie dla Mamy, ponieważ za parę dni będzie miała święto (poproście tatę, żeby coś kupił).

1.Usiądźcie wygodnie i pooglądajcie dziś zajęcia na temat rodziny, spróbujcie odpowiedzieć na pytania i rozwiązać zagadki.

 https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg&t=4s

  1. Wyjdźcie na podwórko, potrenujcie jazdę na rowerze, hulajnodze, możecie popisać kredą lub poszukajcie dmuchawców.
  2. Zadanie nt „Moja mama” - potrzebujesz kredki, mazaki, klej bibułkę lub wełnę (w kolorze włosów Twojej mamy- brązową, żółtą, czarną itp.). Z teczki wyciągnij kartę nr 1. Powypychaj postać- to będzie portret. Narysuj oczy, w takim kolorze, jakie ma mama. Narysuj nos, usta (uśmiech mamy), a włosy doklej (takie jakie ma mama - długie, krótkie, grzywka….) na szyi narysuj korale lub naszyjnik, który mama nosi i pokoloruj kawałek bluzki w ulubionym kolorze mamy. Gotową pracę powieś mamie na lodówkę.
  3. Jeżeli masz ochotę wykonaj ćwiczenia matematyczne na stronie 44 i 45 ( działania matematyczne, które należy wpisać na str.44 pod wazonami:  8+1+1=……. 6+1+1 =……       8+1+1=….            3+5+2=………….)

 Miłego weekendu!!!!

Wasze prace-brawo!!!          pszczółki Laury  _________________________________________________________________________________________________________________________________________

CZWARTEK 21.05.2020 r.

26 MAJ -  DZIEŃ MATKI.  Od dziś będziemy sobie mówić o bardzo ważnej osobie w rodzinie - MAMIE, ponieważ zbliża się jej święto. Zaznacz na kalendarzu, kiedy będzie ten dzień (26 maj) - policz, ile dni zostało do przygotowania niespodzianki dla mamy ?

  1. Posłuchaj piosenki

 https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE

Zastanów się i powiedz,  ile rzeczy dla Ciebie robi mama? Jaka jest Twoja mama? (najlepsza, piękna, mądra, ukochana?). Opisz swoją mamę, jak wygląda (kolor i długość włosów, kolor oczu, jej wzrost, co lubi mama jeść, co lubi robić najbardziej?)

  1. Ćwiczenia gimnastyczne

Wykonaj 5 przysiadów i poskacz pajacyki

„Rowerek” - połóż się na podłodze, nogi unieś zgięte i machaj nimi, jakbyś jechał na rowerku (szybko i wolno)

„Zbieramy kwiaty” - maszeruj po pokoju w różne strony, jak mama klaśnie to wykonaj skłon (naśladuj zrywanie kwiatów i układaj z nich bukiet)

„Herbatka dla mamy”- przynieś z kuchni do pokoju, filiżankę na spodeczku, tak, aby filiżanka nie spadła. Zabawę powtarzamy - odnosząc filiżankę do kuchni

  1. Wykonaj zadanie w kartach pracy na stronie 42 oraz dokończ rysować szlaczek wg wzoru na dole strony 42 i 43

                                           6-latki, w miarę swoich możliwości próbują czytać tekst na stronie 43

  1. Pobaw się na podwórku pamiętając o bezpieczeństwie.
  2. Przygotuj farby, pędzel, wodę i białą kartkę oraz kartkę z teczki (tulipany w wazonie)- wykonasz dwa zadania

- „Tulipany w wazonie” - pomaluj obrazek. Pracę zostaw aż wyschnie, a potem  powieś mamie na lodówce.                                                - Wykonaj ćwiczenie w kartach pracy na stronie 32, czyli mieszanie kolorów. Mieszamy farby na przygotowanej białej kartce.

Posprzątaj po skończonej pracy.

 Dziękuję, że tak intensywnie pracujecie - muszę się pochwalić Waszymi pracami

                    

 pszczoła Mateusza     prace Milenki K.      

 

    ślimak Mateusza  

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

ŚRODA 20.05.2020 

Witaj.

1.Jak tam Twój humorek? Wszystko ok.? Fajnie, cieszę się.

Dzisiaj zabiorę Cię na wycieczkę do ula. Usiądź wygodnie i zobacz filmy

https://www.youtube.com/watch?v=ZK8dP_cS3jE

 

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

2.Ciekawostka: Pszczoła jest owadem z rodziny pszczołowatych. W naszym kraju jest aż 500 gatunków pszczół. Najbardziej pożyteczna jest pszczoła miodna, żyjąca w rojach. W jednym roju może być nawet 100 tysięcy pszczół. W każdym z nich żyją tysiące robotnic, setki trutni i jedna królowa. Każda pszczoła wytwarza miód. Pszczoła ma 13-15mm długości, ciało ma pokryte drobnymi włoskami, a na tylnych odnóżach posiada koszyczek, do którego zaczesywany jest  zbierany przez nią pyłek. Pszczoły żywią się pyłkiem kwiatów oraz nektarem. Dzięki temu, że odwiedzają wiele kwiatów przenoszą pyłek i w ten sposób zapylają rośliny np. drzewa owocowe, maliny. Aby pszczoły wyprodukowały 1 kg. miodu muszą odwiedzić 4 miliony kwiatów- to bardzo dużo.

Miód- bardzo zdrowy- zawiera witaminy A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy, biotynę

-przyśpiesza gojenie się ran, zapobiega powstawaniu blizn- jak przewrócisz się na rowerze oczyść ranę i posmaruj cieniutko miodem,

- jako kosmetyk- mama może sobie zrobić słodką maseczkę

  1. Aby pszczoły mogły produkować pyszny miód muszą rosnąc wokół nas kwiaty i kwitnące drzewa. Zamień się teraz w ogrodnika matematyka i wykonaj zadania na str.22-23 w kartach pracy.
  2. Wyjdź na podwórko, poruszaj się - „pobzycz” jak pszczółka i pobiegaj na trawce, pobaw się bezpiecznie
  3. Jeżeli masz miód w domu, to na podwieczorek możesz zjeść chleb z miodem lub wafelki, można też wypić ciepłe kakao z miodem - wszystko dla zdrowia. 
  4. „Pszczoła” - potrzebujesz rolkę po papierze toaletowym lub butelkę po soku, żółtą, czarną i białą kartkę, klej, nożyczki. Możesz tez zrobić pszczółkę z odciśniętej Swojej stopy. 

PAMIĘTAJ!!! NOŻYCZKI SA OSTRE

POSPRZĄTAJ PO PRACY

POWODZENIA!!!! Oto propozycje do wykonania zadania. Jeżeli masz inny pomysł, chętnie zobaczę.

               

Dziękuję za przysyłanie Waszych zdjęć ze spaceru na łące i z wykonanych prac plastycznych

 

     prace Ani     Rafał na spaerze               

 

 

                 

 

 

   praca Laury

 

 

 

      W związku z sytuacja rozwojową wirusa COVID19 na terenie Śląska, możliwość otwarcia przedszkoli od 25 maja 2020r. będzie mogła nastąpić nadal z zachowaniem nadzwyczajnego reżimu sanitarnego. W związku z tym prosimy o kontakt SMS na numer 539013428 zainteresowanych rodziców. W treści SMS proszę wpisać TAK lub NIE, imię i nazwisko dziecka, grupa dziecka. INFORMACJE NALEŻY PRZESŁAĆ DO 20.05 DO GODZINY 12.00 . Dziękujemy za zrozumienie. Przedszkole Publiczne w Czyżowicach.

WTOREK 19.05.2020r.

Witam wszystkie wesołe dzieci!!!

Dziś mamy kolejny słoneczny dzień - co widzicie za oknem ? Myślę, że słonko na Was patrzy i uśmiecha się do Was. Skorzystaj ze słonecznej, wiosennej pogody wyjdź na podwórko, pobaw się piłką, skakanką, potrenuj jazdę na rowerku lub hulajnodze. Pobaw się w piaskownicy, zrób babeczki lub wybuduj zamek. Możesz też popisać kredą na asfalcie lub chodniku (za zgodą dorosłego). Jeżeli mama lub tata będą mieli ochotę na spacer, to idź z nimi na łąkę lub polanę - obserwuj przyrodę. Wsłuchaj się w odgłosy przyrody. Rozglądaj się uważnie, może zauważysz motylka, biedronkę, pszczółkę? Jak będziesz widzieć dmuchawce, to zerwij i dmuchnij mocno, by poleciały w świat…  Jak zobaczysz jakieś kwiaty - zrób im zdjęcie lub zerwij i zrób bukiet. Jeżeli coś Was zaciekawiło lub zachwyciło podczas spaceru, to sfotografujcie to i pochwal się Waszymi zdjęciami. Czas aktywnie spędzony na świeżym powietrzu wpłynie dobrze na Twój rozwój i nabywanie nowych umiejętności. Może po spacerze zjecie razem lody na tarasie lub balkonie (zapewne mama nie sprzeciwi się)

Kiedy po południu będziesz mieć ochotę, to możesz wykonać ślimaka z talerzyka papierowego. Ozdób talerzyk  wg własnego pomysłu (farby, wydzieranka, stemple, itp.). Gotową pracę prześlij do mnie!                                                                                                                                      Dziękuję, życzę dobrego dnia!

 propozycja ślimaka  

 

prace Mileny G.                       biedronka Rafała 

 

RELIGIA W NASZEJ GRUPIE

Szczęść Boże

Drogie dzieci w tym tygodniu obchodziliśmy  wyjątkowe urodziny.

Sto lat temu  w Wadowicach urodził się Karol Wojtyła. Kim był Karol Wojtyła?

https://www.youtube.com/watch?v=5ICWSIKtKpE

https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A&t=198s

Ojciec Święty Jan  Paweł II bardzo kochał dzieci. Do nich kierował swoje słowa

Posłuchajcie

https://www.youtube.com/watch?v=U4CEVbqJA-s

Śpiewaj razem z nami ulubioną piosenkę Ojca świętego

https://www.youtube.com/watch?v=Kz7DsHyvGy0

 

Święty Jan Paweł II wstawia się za nami.

 Módlmy się do Niego.

Katechetka Monika Adamik

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

PONIEDZIAŁEK   18.05.2020

„Biedronka”

1.Dzisiaj porozmawiamy o biedronce. Biedronka to pożyteczny owad, gdyż zjada mszyce. Zimę spędzają w ciepłych i zacisznych miejscach: w korze drzew, pod parapetem, w liściach. W Polsce występuje kilka gatunków biedronek. Najczęściej spotykane są biedronka siedmiokropka i biedronka dwukropka. Mają czerwony pancerzyk i czarne kropki. Biedroneczki łąkowe mają czarny pancerzyk i czerwone lub żółte kropki. Biedronki, choć są małe i delikatne potrafią się bronić przed wrogiem. Wydzielają żółtą, nieprzyjemnie pachnącą ciecz, którą odstraszają przeciwnika.

                                         

  1. Wstań i zatańcz do piosenki pt."Bąki z łąki"                                                                                                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
  2. Teraz podziel wyrazy na sylaby i na głoski: łąka, żuk, ryba, motyl, ptaki, wiosna, okno, rower, kamyk. Policz ile głosek jest w każdym wyrazie
  3. Przeczytaj razem z Rodzicem tekst słowno-obrazkowy

                    

  1. „Biedronka” - wyjmij szablon do wypchnięcia, który jest w teczce (karta 22). Potrzebujesz jeszcze 6 pasków twardego papieru          (możesz wyciąć z rolki po papierze toaletowym), klej i wykonaj biedronkę wg wzoru.           
  2. Wyjdź na podwórko - poobserwuj przyrodę (może zauważysz jakies owady?), pobaw się bezpiecznie.                                                                                                                                                                                                                                                                                                              MIŁEGO SŁONECZNEGO DNIA !!!

 Dziękuję za przysyłane prace - są śliczne!!!

 

   motylki Ani                 motyle Rafała

    prace Filipa                        

     prace Mariusza (prace wykonuje, mimo złamaej reki - podziwiam)                            prace Lenki  

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

PIĄTEK  15.05.2020. 

„Kolory wiosny ”

1.Posłuchaj wiersza R. Salach „Tęcza”

Tęcza ma siedem kolorów,

 kolorów siedem ma.

Wymienił je Karolek,

wymienię je i ja.

Kolor fioletowy

 pierwszy przyszedł mi do głowy.

Granatowy kolor ciemny

 dla oka jest przyjemny.

Za nim będzie błękit

 jak błękitne niebo.

Potem zieleń traw.

Nie pytaj mnie dlaczego.

Barwa żółta jak słoneczko

 I pomarańczowa,-

Na końcu czerwona

I tęcza gotowa.

Odpowiedz na pytania: Ile kolorów ma tęcza? Jakie to kolory? Jaki kształt ma tęcza? A może wiesz jak powstaje?

  1. Jak powstaje tęcza?

Tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne. Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując się w stronę

do góry